۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۵۷۱۱۱
استاد حوزه علمیه:

حب ریاست برای طلاب کشنده است

استاد حوزه علمیه جیرفت با اشاره به این که طلاب نباید حب مقام در زندگی های خود داشته باشند، گفت: طلبه ای در زندگی خود موفق بوده که حب مقام و ریاست طلبی را از زندگی خود حذف کند و به فکر تبلیغ دین خدا باشد.
دنیا

حجت الاسلام مهدی میرزایی استاد حوزه علمیه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: درس و اخلاق دو محور برای طلاب شمرده می شود که باید این دو را از هم جدا نکنند.

وی افزود: یادگرفتن احکام و اعتقادات دو وظیفه مهم طلاب بوده و زمانی که یک طلبه در حوزه های علمیه دین خدا را یاد گرفت باید دین خدا را به مردم بگوید تا با مردم به دین حضرت محمد(ص) آشنا شده و در زندگی های خود این دین را عملی کنند.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به این که زکات علم، تبلیغ بوده، ابراز داشت: وابسته به دنیا یکی از آفت های بزرگی بوده که برای طلاب هنگام درس خواندن، ایجاد می شود و طلاب باید برای این که وابسته به دنیا نشوند، تقوا را در زندگی های خود فراموش نکنند.

وی یادآور شد: دنیا گرایی بلایی برای طلاب محسوب می شود که متأسفانه بعضی از طلاب در کشور وجود دارند که درس را خوب نخوانده و به دنبال اخلاق نیستند و این طلاب بدانند راه پیشرفت طلاب، علم و اخلاق است تا انسان بتواند دنیا و آخرت خوبی را داشته باشد.

استاد حوزه علمیه جیرفت با اشاره به این که طلاب نباید حب مقام در زندگی های خود داشته باشند، اظهار داشت: طلبه ای در زندگی خود موفق بوده که حب مقام و ریاست طلبی را از زندگی خود حذف کند و به فکر تبلیغ دین خدا باشد.

وی بیان داشت: آلودگی های دنیا سبب شده که مردم راه درست را در زندگی های خود، فراموش کنند و انسانی که در این دنیا نسبت به مسائل دنیا، بصیرت نداشته باشد، فریب دشمن را می خورد و نمی تواند زندگی خدایی را داشته باشد.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که تزکیه و تعلیم دو راه برای پیشرفت طلاب محسوب می شود، ادامه داد: طلاب ظرفیت خود را بالا ببرند و اگر روزی مقام دنیوی به آنها رسید، نباید از این مقام سوء استفاده کنند بلکه باید این مقام را وسیله ای برای تبلیغ دین خدا استفاده کنند.

وی بیان داشت: طلاب سعی کنند در حوزه های علمیه خدا را فراموش نکنند و همیشه کارهای خود را با یاد خدا انجام دهند تا برکت به زندگی آن ها وارد شود.

وی در پایان گفت: طلاب باید در حوزه های علمیه به فکر خود باشند و نگاهشان خیلی به سیستم درسی حوزه نباشد و طلبه ای موفق بوده که برای خودش برنامه ریزی درسی و اخلاقی داشته باشد./302/9707/ب1

ارسال نظرات