۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۵۷۵۵۴
حجت الاسلام مؤمنی:

امام حسین هیچگاه به دشمنان خود امتیاز نداد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هیچ چیزی مانند امام حسین(ع) انسان را به خدا نزدیک نمی کند، گفت: مذاکره برد برد که امروز دولت آن را مطرح می کند کاملا غلط است چرا که دولت با بیان اینکه امام حسین(ع) هم با دشمنان خود مذاکره کرد قصد دارد به مذاکرات هسته ای جلوه مثبت دهد در حالی که امام حسین(ع) هرگز به دشمنان خود امتیاز نداده است.
حجت الاسلام سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه صبح امروز در کلاس درس کفایه خود با اشاره به روایتی از کتاب مصباح الشریعه در موضوع بندگی و عبودیت گفت: حقیقت بندگی و عبودیت دادن تمام سرمایه ها است.

وی با اشاره به سبب عبودیت انسان ها نزد خداوند متعال افزود: انسان باید نفس خود را وادار به کارهایی کند که نفس آن را قبول ندارد و باید در برابر درخواست های نفس مقاومت نشان داد و هر چه را که مورد قبول نفس است عکس آن را عمل کند.

حجت الاسلام مؤمنی تصریح کرد: کلید عبودیت این است که انسان باید از راحتی دوری کند و از افرادی که انسان را به تعلقات دنیا ذوق می دهد پرهیز کند چرا که راحت طلبی انسان را از معبود خود دور می سازد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به عملکرد دولت در موضوع برجام خاطرنشان کرد: مذاکره برد برد که امروز دولت آن را مطرح می کند کاملا غلط است چرا که دولت با بیان اینکه امام حسین(ع) هم با دشمنان خود مذاکره کرد قصد دارد به مذاکرات هسته ای جلوه مثبت دهد در حالی که امام حسین(ع) هرگز به دشمنان خود امتیاز نداده است و این لفظ برد برد اشتباه است.

وی ابراز داشت: طریق رسیدن به عبودیت این است که انسان خود را فقیر الی الله بداند نه فقیر الی الناس، چرا که روزی و برکت دست خداوند متعال است و اگر در زندگی توکل به خداوند باشد خدا از جایی که انسان انتظار آن را ندارد جبران خواهد کرد.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه عبد از سه حرف تشکیل شده و هر حرف آن معنای جداگانه ای دارد، گفت: حرف ع در عبد به معنای علم انسان به خداوند است و حرف ب به معنایی بیتوته و جدایی انسان از غیر خدا است و لازمه دوری از غیر خدا نماز اول وقت، نماز شب، نوافل و زیارت عاشورا و ...است.

وی ادامه داد: حرف دال در کلمه عبد به معنای نزدیک شدن به خدا و اسباب قرب خداوند است و بهترین حالتی که انسان را به خدا نزدیک می کند سجده و خلوت با خدا است.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: هیچ چیزی مانند انس با امام حسین(ع) انسان را به خدا نزدیک نمی کند چرا که امام حسین(ع) شقاوت را به سعادت، بدبخت را به خوشبخت می رساند البته دلی که حقیقتا برای امام حسین(ع) بسوزد./1325/پ202/ب1

 

ارسال نظرات