۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۵۷۵۷۳
کارشناس مسائل تربیتی تشریح کرد؛

اثر صداقت در کسب آرامش و شادی درونی

حجت الاسلام غریبی گفت: ذکر و آیه برای کسانی کارگشا است که در کارشان صداقت داشته باشند، متأسفانه امروز مردم به جای اینکه به منبع آرامش متصل شوند آرامش و شادی را در چیزهایی زودگذر و فانی جستجو می کنند، اگر صداقت داشته باشید نور خدا مستقیم وارد دلهایتان می شود، گریه بر سیدالشهدا(ع) سبب ایجاد شادی درونی می شود.
صداقت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غریبی، کارشناس مسائل تربیتی، ظهر امروز در مسجد قائم(عج) اصفهان، گفت: امروز بسیاری از مردم دچار مشکلاتی هستند که بهترین راه برای برون رفت از این مشکلات پناه بردن به قرآن و معنویات است.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: خداوند در سوره اسرا می فرماید «وَ نُنَزلُ مِنَ القُرآن ما هُوَ شُفاءٌ وَ رَحمهٌ للِمؤمِنین» ، کسانی که قائل هستند که ذکر اثر ندارد باید بدانند که ذکر برای یک گروه شفا و برای گروهی خسران است، ذکر و آیه برای کسانی کارگشا و شفا است که در کارشان صداقت داشته باشند.

وی افزود: در روایت آمده که امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، نحوه وارد شدن به این کشتی و نجات یافتن را امیرمؤمنان(ع) در صدق می دانند، «النّجاهُ فِی الصِّدق» ، اگر صداقت داشته باشید می توانید همراه با امامتان جلو بروید.

حجت الاسلام غریبی اظهار داشت: برخی مشتاق دیدار امام زمان(ع) هستند، از مرحوم رجبعلی خیاط نقل شده اگر کسی 40 شب صدمرتبه آیه « رَبّ اَدخِلنی مُدخَلَ صِدق و اَخرِجنی مُخرَجَ صِدق وَاجعَلنی مِن لَدُنکَ سُلطانا نَصیرا» ، را بخواند این آمادگی را پیدا می کند و این آیه باعث صداقت در گفتار، کردار و نصرت و یاری خدا می شود.

صداقت موجب ورود مستقیم نور خدا در دلها می شود

کارشناس مذهبی ابراز داشت: وقتی سیدالشهدا(ع) ندای« هل من ناصر » سر دادند چند نفر صادقانه به ندای ایشان لبیک گفتند، صداقت در مقابل تزویر است، بسیاری از منافقان در ظاهر بسیار موجه هستند ولی از درون نفاق می ورزند، مراقب باشیدخدا ما را به خودمان واگذار نکند که در این صورت رزقمان دست خودمان می افتد و هر چه تلاش می کنیم به هیچ جایی نمی رسیم و رضایت و آرامش در زندگی وجود ندارد و زندگی برایمان دشوار خواهد شد.

وی بیان داشت: پیامبراکرم(ص) کسی بودند که صداقت در کردار و گفتار داشتند، روی سر ایشان خاکستر و خاک می ریختند ولی هرگز از رسالتشان دست برنداشتند و به درگاه خدا شکایتی نکردند، امیرمؤمنان(ع) در لیله المبیت به جای پیامبر(ص) خوابیدند و صدق عمل و کردار خود را ثابت کردند، شادی و رضایت خاطر باید از بالا سرازیر شود، متأسفانه امروز مردم به جای اینکه به منبع آرامش متصل شوند آرامش و شادی را در چیزهایی زودگذر و فانی جستجو می کنند.

حجت الاسلام غریبی گفت: گریه بر سیدالشهدا(ع) از جمله کارهایی است که باعث ایجاد شادی درونی و آرامش خاطر در انسان می شود و انسان بعد از آن احساس سبکی و معنویت خاصی دارد، اگر صداقت داشته باشید نور خدا مستقیم وارد دلهایتان می شود. /869/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات