۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۵۸۴۴۸
مدیرکل اوقاف لرستان خبر داد؛

برگزاری همایش «عالم واقف» در لرستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از برگزاری همایش «عالم واقف» در استان خبر داد و گفت: این همایش با محوریت وقف در مباحث اقتصادی، سیاسی، رهنگی و اجتماعی برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: همایش بزرگ «عالم واقف» در استان لرستان در راستای پاسداشت و تجلیل از خدمات مرحوم آیت الله قاضی خرم آبادی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این کنگره اوایل آذر ماه سال جاری برگزار می شود، افزود: ارسال مقالات علاقه مندان به شرکت در این کنگره تا 15 آبان ماه جاری امکان پذیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان خاطرنشان کرد: آیت الله قاضی خرم آبادی در حوزه وقف خدمات ارزنده ای داشته و از علمای بزرگ استان بوده است.

وی برگزاری کنگره و همایش «عالم واقف» را فرصتی برای پاسداشت خدمات واقفان استان در جامعه عنوان کرد و گفت: تبلیغ فرهنگ وقف لازمه توسعه استان در عرصه های گوناگون است.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به محوریت برگزاری کنگره عالم واقف در لرستان بیان داشت: در این کنگره برکات و آثار موقوفات از دیدگاه علما بررسی می شود.

وی در ادامه «وقف از دیدگاه قرآن و عترت، نقش وقف در اقتصاد مقاومتی، نقش وقف در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، نقش عالمان و بزرگان دین و حوزه در وقف» را از موضوعات فراخوان شده در کنگره «عالم واقف» عنوان کرد.

گفتنی است، کنگره «عالم واقف» با حضور بزرگان حوزوی، مسؤولان دستگاه های اجرایی استان و مردم، چهارم آذر ماه سال جاری در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم آباد برگزار می شود./302/9459/ب1

ارسال نظرات