۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۵۸۷۰۱
حجت الاسلام دارستانی:

دولت خودش را در بیکاری جوانان مسؤول بداند

سخنران و ملبغ حوزه علمیه با بیان این که مشکلات ازدواج جوانان باید حل شود، گفت: وقتی که جوانان ما شاغل نیستند چگونه باید هزینه های ازدواج را بپردازند؟ مگر ما از دولت های غربی که به آن ها فحش می دهیم کمتر هستیم که به جوانان خود حق بیکاری می دهند اما در این کشور اسلامی چنین چیزی وجود ندارد؟ دولت باید خودش را در بیکاری جوانان مسؤول بداند.
سید احمد دارستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد دارستانی شب گذشته در هیأت محبین حضرت زینب(س) واقع در آستان چهار امامزاده(ع) قم به سخنرانی پرداخت و تأکید کرد: جهاد امروز شیعیان به موقع ازدواج کردن است.

سخنران و مبلغ حوزه علمیه اظهار داشت: در یک مقطعی از زمان دشمنان اسلام تصور غلطی را وارد کشور کردند مبنی بر این که «فرزند کمتر، زندگی بهتر»؛ این شعار سبب شد نسل شیعه یک نسل به عقب بیفتد و هنوز هم آثار این تصور غلط در جامعه ماندگار است.

حجت الاسلام دارستانی تصریح کرد: خانه، پول، ماشین و همه امکانات زندگی را داریم اما چرا از فرزند آوری امتناع می کنیم؛ جمعیت شیعه روز به روز در حال کاهش است و باید اندیشه ای برای حل این معضل شود.

وی ادامه داد: هر شیعه ای در این وضعیت وظایفی دارد که باید آن ها را انجام دهد و سنگر را به خوبی بشناسد؛ این وضعیت کاهش جمعیت سال به سال بدتر می شود؛ پاسخ اهل بیت(ع) که فرزندانشان چندین روز غذا نمی خوردند را چگونه می خواهیم بدهیم؟

سخنران و مبلغ حوزه علمیه به نقش خانواده ها در ترویج ازدواج و فرزند آوری اشاره کرد و گفت: اگر خانواده ها استطاعت مالی دارند، فرزندان خود را بدون هر گونه چشم داشتی کمک کرده و شرایط کار را برای فرزندان خود فراهم کنند.

وی ابراز داشت: خانواده ها امیدشان به دولت و مسؤولان نباشد چرا که هیچ دولتی نتوانسته فکری برای اشتغال جوانان بکند؛ این در حالی است که همه ارکان دولت باید تلاش کنند تا وضعیت معیشت جامعه بهبود یابد.

حجت الاسلام دارستانی بیان داشت: مشکل دیگر این است که جوانان امروزی نمی توانند ازدواج کنند و طبق آمار 193 هزار طلاق در سال 1394 و 164 هزار طلاق در سال 1393 به ثبت رسیده است؛ بیش از 90 درصد این طلاق ها مربوط به شهرها است و این آمار در روستا بسیار کمتر است.

وی تأکید کرد: اگر یک جوان بخواهد ازدواج کند چند میلیون باید پول داشته باشد؟ وقتی که جوانان ما شاغل نیستند این پول را از کجا بیاورند؟ مگر ما از دولت های غربی که به آن ها فحش می دهیم کمتر هستیم که آن ها به جوانان خود حق بیکاری می دهند اما در این کشور اسلامی چنین چیزی وجود ندارد؟ دولت باید خودش را در بیکاری جوانان مسؤول بداند.

سخنران و مبلغ حوزه علمیه در پایان اظهار داشت: در واقعه کربلا ببینید که حضرت زینب(س) چگونه برای زنده نگه داشتن اسلام و قیام عاشورا تلاش کرد؛ ما بالای سر همسرمان هستیم و نمی توانیم او را کنترل کنیم اما زهیر بن قین همسرش را وسط بیابان به خدا سپرد و جانش را در راه اسلام فدا کرد./840/پ202/ب1

ارسال نظرات