۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۵۹۴۱۹
کارشناس مسائل دینی:

مجالس عزای حسینی رمز بقای تشیع است

حجت الاسلام پور قربان با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) رمز بقای تشیع است، گفت: در روایات و سيره معصومين(ع) تأکيد فراواني بر عزاداری اباعبدالله‌ شده است.
یاران امام حسین(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مجتبی پور قربان کارشناس مسائل دینی، امشب در محله شهرک شهید ایرانمنش کرمان، در جمع عزاداران حسینی اظهار کرد: شرکت در مجالس عزاداری امام حسین(ع) را باید قدر بدانیم و پرفایده ترین کاری که هم در دنیا و هم در آخرت به داد ما می رسد نشستن در مجالس عزاداری امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه روایات متعددی در مورد عزاداری و گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) وارد شده است، افزود: برپا کردن مجالس عزاداری اهمیت امام حسین(ع) را می رساند و افزون بر اینکه ما می توانیم در این مجالس از سخنرانی، آیات و روایات و داستانهای پندآموزی که گفته می شود در جهت زندگی خود در این دنیا استفاده کنیم، بلکه نشستن در اینگونه مراسمات از ثواب خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام پور قربان بیان کرد: کسانی که به نیت زیارت امام حسین(ع) از خانه خارج می شوند و به سمت کربلای معلی می روند طی این مدت رفت و برگشت جزء عمر آنان محسوب نمی شود و این یکی از اهمیت های زیارت آن حضرت به شمار می رود.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: امام خمینی(ره) می فرماید «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» و اربعین حسینی چیز کوچکی نیست که ما تنها آن را به ظاهر می بینیم  اما باطن آن چیز دیگری است و شرکت بیست میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی از برکات زیارت آن حضرت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: امام راحل فرمودند «راه قدس از کربلای معلی می گذرد» و امروز داعش که در صدد است تا فاتحه اسلام و شیعه را برطبق نظر خود بخواند و ریشه شیعه را از جهان اسلام پاک کند در حال حاضر شاهد اتحاد بین شیعه و سنی شده و  وحدت آنان منسجم تر شده و علیه داعش حمله ور شدند.  

حجت الاسلام پور قربان ادامه داد: اتحاد بین شیعه و سنی از فواید اربعین حسینی به شمار می رود و داعش هرساله با کشتار تعدادی از زائران حسینی در صدد است تا با این کار مانع از ورود زائران حسینی به کربلا شود؛ اما هرساله بر تعداد زائران حسینی در روز اربعین افزوده می شود.

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: بنابراین شرکت در مجالس عزاداری امام حسین(ع) را باید قدر بدانیم و نشستن در اینگونه مجالس ثواب آن کمتر از زیارت آن حضرت نیست.

وی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند برای شخص احمق سه نشانه است که «نخستین نشانه آن سستی در انجام واجبات و دومین آن بندگان خدا را مورد تمسخر خود قرار می دهد و سومین نشانه فرد احمق این است که زیاد حرف می زند و در حرف هایش یادی از خدا نمی کند»؛ بنابراین شرکت در مجالس امام حسین(ع) باید همراه با بصیرت و شعور حسینی باشد.

حجت الاسلام پور قربان اضافه کرد: امام صادق(ع) فرمودند «خداوند دو چیز را از بندگان خود می خواهد اول اینکه زیاد گناهان خود را به یاد آورند و زیاد استغفار کنند و دوم اینکه زیاد نعمت های که خدا به داده او را زیاد شکر کند تا خدا بر نعمت های آنان بیفزاید» و بهترین راه تشکر از خدا آن زمانی است که نماز خود را به جا می آوریم.

کارشناس مسائل دینی در پایان ابراز کرد: بنابراین در روایات و سيره معصومين«ع» تأکيد فراواني بر عزاداري اباعبدالله‌ شده است و سبب این امر نیز این است که عزاداري برای آن حضرت، رمز بقای تشيّع است./202/9709/ب1

ارسال نظرات