۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۵۹۷۳۶
استاد حوزه و دانشگاه:

تداوم پیام عاشورا از برکت همایش های حسینی است

حجت الاسلام تقی زاده با بیان اینکه برگزاری همایش هایی چون سه سالگان حسینی عامل نشر پیام عاشورا و هدف قیام حضرت اباعدالله (ع) در میان مسلمانان است، گفت: حضرت رقیه (س) سبب شد تا اسارت و مصائب اهل بیت (ع) در شام ماندگار بماند.
حضرت رقیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مهدی تقی زاده استاد حوزه و دانشگاه امروز در همایش سه سالگاه حسینی با بیان اینکه حضرت رقیه (س) با سن اندکی که داشت سفیر امام حسین (ع) در شام بود، اظهار داشت: این بانوی خردسال با وجود سن اندک تحول عظیمی در شام ایجاد کرد.

وی با اشاره اهمیت حضور این بانو و آرامگاه آن در شام، تصریح کرد: وجود حضرت رقیه (س) در شام سبب شد تا به نوعی تبلیغات شوم امویان بر علیه اهل بیت (ع) خنثی شود و بارگاه ایشان ملجأ و پناهگاهی برای شیفتگان و دلدادگاه امام حسین (ع) در شام دشمن اهل بیت (ع) باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه به برکت حضرت زینب (س) و این بانوی خردسال این شهر به مکانی امن برای شیعیان مبدل شد، ابراز داشت: سوریه به جهت سیاستهای خصامنه امویان و دشمنان اهل بیت (ع) در فساد مغروق بود به طوری که نسبت به اهل بیت (ع) کینه و بغض داشتند.

وی با بیان اینکه برگزاری همایشهایی چون سه سالگان حسینی عامل نشر پیام عاشورا و هدف قیام حضرت اباعدالله (ع) در میان مسلمانان است، ابراز داشت: اسارت حضرت رقیه(س) وجود بارگاه نورانی ایشان در سوریه سبب شد تا مصائب اهل بیت (ع) در دوران اسارت به دست امویان هیچ گاه به فراموشی سپرده نشود.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به توطئه های دشمنان اهل بیت (ع) برای خاموش کردن نور اهل بیت (ع)، تصریح کرد: دشمنان به هر نحوی به دنبال از میان بردن عمق اعتقاد مردم به جایگاه ائمه است، اما به فضل الهی دشمن نتوانسته است هیچ غلطی بکند، بلکه روز به روز بر عظمت ایشام افزوده می شود.

وی برگزاری همایش سه سالگاه حسینی را نشان از عمق اعتقاد مردم به اهل بیت (ع) دانست و گفت: این گونه مراسمات نشان می دهد که جایگاهه ائمه در میان مردم و مسلمانان هیچ گاه دچار خدشه و ضعف نشده است، برگزاری این همایشها دارای اجر الهی و ثواب اخروی است و دارای برکات فراوانی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه همایش شیرخوارگان حسینی در یاد آوری مصائب اهل بیت (ع) در دوران اسارت، خاطرنشان کرد: شهادت و اسارت این بانوی خردسال اجازه نداد تا مکتب و حرکت امام حسین (ع) دچار تحریف و فراموشی شود، انتقال پیام عاشورا از این رهگذر وظیفه همه ما است./۸۵۴/202/ب3

ارسال نظرات