۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۵۹۹۲۰
کارشناس مسائل سیاسی:

انتخاب عون چالشی جدی برای عربستان سعودی است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که انتخاب میشل عون خبری خوش برای لبنان، مقاومت و آزادی خواهان و استقرار امنیت در منطقه است، گفت: انتخاب عون چالشی جدی برای عربستان سعودی است.
میشل عون و سید حسن نصرالله

جبار سعیداوی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری لبنان اظهار داشت: اصرار حزب الله بر تعیین اوضاع سیاسی لبنان به ثمر نشسته و برنامه ها و نقشه های عربستان سعودی و آمریکا در لبنان با انتخاب میشل عون نقش برآب شد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان تلاش عربستان سعودی به همسو کردن کشورهای منطقه در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به ویژه سیاسی با خود، گفت: بازگشت به اتفاقات اخیر منطقه همچون قرار دادن حزب الله در فهرست گروه های تروریستی و تعقیب اعضای آن نقطه بسیار سیاهی برای عربستان سعودی در زمینه های سیاسی است.

سعیداوی با اشاره به این که عربستان سعودی خواهان قرار گرفتن افراد همسو با خود در رأس کشورهای لبنان، یمن، سوریه و عراق است، خاطرنشان کرد: برخی کشورها متوجه سربازی عربستان سعودی برای آمریکا نبوده و با سیاست های آل سعود همراه هستند اما لبنانی ها با آگاهی از سیاست عربستان سعودی به انتخاب میشل عون روی آوردند.

وی به همراهی میشل عون با محور مقاومت اشاره و افزود: این انتخاب چالشی جدی برای عربستان سعودی و فرصتی مناسب برای محور مقاومت خواهد بود.

کارشناس مسائل سیاسی به همراهی سعد حریری با عربستان سعودی و آمریکا اشاره و ابراز داشت: کوتاهی در برابر مقاومت مردم لبنان و حزب الله، عدم برآورده شده انتظارات عربستان سعودی از سعد حریری، آگاهی سعد حریری از نقش آل سعود و آمریکا در ترور رفیق حریری برای بر هم زدن اوضاع سیاسی لبنان از دیگر دلایل مؤثر در انتخاب رییس جمهور جدید لبنان است.

سعیداوی انتخاب میشل عون را خبری خوش برای لبنان، مقاومت و آزادی خواهان و استقرار امنیت در منطقه برشمرد و افزود: انتخاب عون دخالت های عربستان سعودی در لبنان و سوریه را کاهش و با تقویت محور مقاومت کمک شایانی به حل بحران داخلی سوریه خواهد کرد./302/9456/ب1

ارسال نظرات