۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۶۰۰۵۴
نماینده ولی فقیه در ایلام:

راز قیام حسینی برپایی نماز و احیای دین مبین اسلام است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: یکی از ویژگی‌های امام حسین(ع) برپایی و اقامه نماز عنوان‌شده است، نماز نه‌تنها جنبه فردی و معنوی در اوج عظمت است بلکه جنبه‌های سیاسی و اجتماعی آن نیز به مراتب بیشتر بوده و برکات و آثار فراوانی برای جامعه دارد.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز در دومین اجلاس استانی نماز در محل سالن آیت‌الله حیدری دانشگاه ایلام، اظهار کرد: استان ایلام در آستانه اربعین حسینی میزبان صدها هزار زائر اربعین حسینی خواهد بود که افتخار بزرگی برای استان ایلام است.

وی ادامه داد: نام استان ایلام با اربعین حسینی گره‌خورده است. اربعین حسینی یک حماسه بزرگ جهان اسلامی و مظهر اقتدار و شکوه امت اسلامی در برابر بدخواهان و دشمنان اسلام است.

امام‌جمعه ایلام یکی از برنامه‌های مورد تأکید در اربعین حسینی را قرائت زیارت اربعین عنوان کرد و گفت: مضامین این زیارت‌نامه، انعکاس‌دهنده اهداف بلند عاشورا و قیام امام حسین(ع) است که راز قیام حسینی در این زیارت برپایی نماز و احیای دین مبین اسلام عنوان‌شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: یکی از ویژگی‌های امام حسین(ع) در این زیارت‌نامه برپایی و اقامه نماز عنوان‌شده است، نماز نه‌تنها جنبه فردی و معنوی در اوج عظمت است بلکه جنبه‌های سیاسی و اجتماعی آن نیز به مراتب بیشتر  بوده و برکات و آثار فراوانی برای جامعه دارد.

وی نماز را بزرگ‌ترین فریضه الهی دانست و افزود: در همه ادیان الهی توجه ویژه‌ای به نماز شده و در تمام ادیان اهمیت نماز در نظر گرفته‌شده است و یکی از رسالت‌های مهم پیامبران اقامه نماز بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: آنچه  عبادت را به نمایش می‌گذارد نماز است که ملاک عبودیت و بندگی است که دین رسولان و پیامبران به‌عنوان یک وظیفه مهم الهی مطرح بوده است و در اهمیت نماز آن است که هیچ وظیفه‌ای مهم‌تر از نماز نداریم که ولایت و حکومت اسلامی برپادارنده نماز است.

امام جمعه ایلام بابیان اینکه نماز در هیچ شرایطی از انسان ساقط نمی‌شود، تصریح کرد: نماز انسان را در سخت‌ترین شرایط مقاوم می‌کند و نماز آرام‌بخش بوده و انسان را تسکین می‌دهد چون باقدرت لایزال الهی متصل می‌شود و نماز انسان را محکم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی خاطرنشان کرد: عرفان نماز نباید مورد غفلت قرار گیرد و باید گفت که نماز برای انسان گره‌گشا بوده و به انسان امید می‌بخشد و بسیاری از علما و دانشمندان زمانی که با مشکل مواجه می‌شدند به نماز پناه می‌برده‌اند.

وی افزود: نماز شرط قبولی تمام اعمال است و نخستین چیزی که در روز قیامت مورد محاسبه قرار می‌گیرد نماز است و اگر نماز قبول شود، تمام اعمال انسان مورد پذیرش حضرت حق قرار خواهد گرفت.

این استاد حوزه بیان داشت: هر انسانی که نماز را به‌عنوان یک وظیفه الهی به جا آورد، آسیب‌های کمتری دارد و نماز سد راه انسان به سمت انحرافات است و اگر خضوع و خشوع همراه باشد انسان را مسیر انحراف نجات داده و به نیکی خواهد رساند.

امام جمعه ایلام گفت: در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نماز احیا شد و در همه دولت‌ها توجه ویژه‌ای به امر نماز صورت گرفته است که باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا نماز بیش از گذشته نهادینه شود و هر چه نماز را گسترش دهیم آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد.

گفتنی است، در این مراسم انگشتر متبرک به دستان مقام معظم رهبری و لوح تقدیر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور به حجت الاسلام والمسلمین لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و محمدرضا مروارید استاندار ایلام با حضور مسؤولان و مهدیان معاون بازرسی ستاد اقامه نماز کشور اهدا شد./202/879/ب1

ارسال نظرات