۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۶۰۱۶۹
مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان خبر داد؛

راه اندازی پژوهشکده در حوزه علمیه لرستان

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان از راه اندازی پژوهشکده در حوزه علمیه لرستان خبر داد و گفت: این پژوهشکده با هدف کیفیت بخشی و ایجاد انگیزه در فعالیتهای پژوهشی و تحقیقات طلاب راه اندازی می شود.
پژوهش

حجت الاسلام سیدعلی موسوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، پژوهش را اساس فعالیتهای حوزه عنوان کرد و بیان داشت:‌ پرداختن به این مهم نیاز اساسی حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به اهمیت تحصیل طلاب و فعالیت در عرصه تبلیغی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی افزود: در طول سال طلبه ها باید پژوهش محور تربیت شوند تا بتوانند در عرصه تبلیغ نقش آفرینی کنند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان به ضرورت و اهمیت پژوهش و کاربردی شدن تحقیقات اشاره و عنوان داشت: اساتید پژوهش باید از شیوه های نوین پژوهشی استفاده کرده و طلاب را به سمت فعالیتهای پژوهشی هدایت و حمایت کنند.

وی تصریح کرد: در جهت ارتقای فعالیتهای پژوهشی و رفتن به سمت کاربردی شدن فعالیت طلاب پژوهشکده حوزه در استان لرستان راه اندازی می شود و امید است شاهد رشد فعالیتهای پژوهشی طلاب باشیم.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: با همکاری و پیگیری نماینده ولی فقیه، استاندار و مسؤولان استان لرستان پژوهشکده حوزه در استان راه اندازی می شود.

وی در ادامه راه اندازی پژوهشکده را نیاز اصلی حوزه لرستان خواند و گفت: با راه اندازی پژوهشکده حوزه تحولی اساسی در فعالیتهای پژوهشی صورت می گیرد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان خاطرنشان کرد: فعالیتهای پژوهش محور طلاب و اساتید حوزه نقش بسزایی در بررسی مشکلات در عرصه های گوناگون و ارائه راهکارهای اساسی برای مقابله با آنها را دارد.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که می فرمایند «عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا به صورت یک اصل در مجموعه کارها و فعالیتهای حوزه باید مورد توجه قرار گیرد»، بیان داشت: این سخن رهبری اهمیت جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه را نشان می دهد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان یادآور شد: مرکز تحقیقات، کتابخانه، خوابگاه، امکانات رفاهی و وسایل مورد نیاز برای پژوهشگران حوزه فراهم می شود./302/9459/ب1

ارسال نظرات