۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۶۰۱۹۸
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

تسلط فرهنگی از راه های نفوذ دشمن است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، تسلط فرهنگی را یکی از راه های نفوذ دشمن دانست و با بیان این که استراتژی دشمن نیز سال ها است بر همین راهبرد دنبال می شود، گفت: اگر در حوزه فرهنگی موضع تدافعی نداشته باشیم به راحتی مسیر را برای نفوذ دشمن باز خواهیم کرد.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امشب در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی این شهرستان با بیان این که اساس فرهنگ ديني بر هدايت و تربيت انسان به سوي خداوند متعال شكل گرفته است، گفت: اصلي‌ترين و اولي‌ترين نقش و وظيفه فرهنگ از ديدگاه امام خميني(ره) تربيت انسان صالح است که باید در اولویت برنامه های فرهنگی قرار گیرد.

وی با بیان این که يک فرهنگ به روز و بومي در عرصه توسعه فرهنگي و تربيت انسان هايي با فرهنگ ديني نقشي فعال و پويا دارد، افزود: ترويج فرهنگ اسلامی ایرانی نقش بسزايي در رشد و بالندگي جامعه دارد، بنابراين تلاش در جهت هرچه پربارتر كردن اين فرهنگ موجب استقلال فرهنگي جامعه و تربيت انسان هايي مي شود که در مقابل هجمه هاي فرهنگي دشمنان واکسينه هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رسالت امروز فعالان دینی و فرهنگی در دنياي معاصر بسيار سنگين و خطير است، ادامه داد: نبايد از مقابل اين وظيفه به سادگي عبور کنيم در غير اين صورت شاهد عوارض جبران ناپذيري در عرصه فرهنگی خواهيم بود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که فرهنگ جامعه همواره مورد طمع دشمنان بوده و است، خاطرنشان کرد: در جامعه ای که فرهنگ آن خدشه دار شود به حتم دشمن به راحتی می تواند در آن جامعه نفوذ کند و به اهداف خود دست یابد.

وی با بیان این که  فرهنگ دینی کشورمان در هر مقطعی دستخوش توطئه افکنی های دشمنان اسلام و انقلاب قرار گرفته است، تصریح کرد: متأسفانه در مقطعی دشمن با اهداف و برنامه ای هدفمند در حوزه فرهنگی تلاش کرد تا مبانی فرهنگی و دینی کشورمان در اختیار گیرد که تا حدودی نیز موفق بود، اما با روشنگری و آگاهی بخش مقام معظم رهبری و هوشیاری و بصیرت مردم این توطئه دشمن به نتیجه نرسید.

استاد حوزه علمیه مازندران، تسلط فرهنگی را یکی از راه های نفوذ دشمن دانست و با بیان این که استراتژی دشمن نیز سال ها است بر همین راهبرد دنبال می شود، تصریح کرد: اگر در حوزه فرهنگی موضع تدافعی نداشته باشیم به راحتی مسیر را برای نفوذ دشمن باز خواهیم کرد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه عده ای در داخل با عملکرد ضد دینی و فرهنگی خود مسیر نفوذ فرهنگی دشمن را فراهم  می کنند، ادامه داد: هر گونه موضعی که بر خلاف مسیر آرمان ها و ارزش های انقلاب در کشور گرفته شود خیانتی بزرگ به انقلاب است.

حجت الاسلام جلالی یکی از مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید را مسائل فرهنگی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: رهبری همواره در سخنان خود بر توجه مسؤولان به هجمه های فرهنگی دشمنان هشدار می دهند اما متأسفانه برخی از مسؤولان همچنان در مسیر غیر صحیح حرکت می کنند.

امام جمعه فریدونکنار با تأکید براین که امروز دشمن برای نفوذ در کشور به دنبال کمرنگ کردن آرمان ها و ارزش های اصیل انقلابی است، تصریح کرد: این که مقام معظم رهبری بر موضوع تفکر انقلابی در جامعه تأکید دارند به این دلیل است که امروز هدف دشمن کمرنگ کردن افکار و روحیه انقلابی در جامعه است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن به دنبال دور کردن مردم و مسؤولان از آرمان های اصیل انقلاب است، ادامه داد: اگر جامعه ای از آرمان های انقلابی خود دور شود به حتم دشمن بر آن جامعه مسلط خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که دشمن به خوبی می داند با وجود روحیه نیروهای وفادار به انقلاب که هنوز شور و شعور انقلابی در آنها زنده و پویا است نمی تواند قدم از قدم بردارد، افزود: به همین دلیل تلاش می کند یاران خود را از میان کسانی انتخاب کند که با انقلاب و آرمان های نظام موضع دارند و یا این آرمان ها در آنها کمرنگ شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسؤولان نباید خطر نفوذ فرهنگی دشمن را ساده فرض کنند در حالی که این موضوع بسیار جدی و خاطرناک است، ادامه داد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و دشمن خوب می داند برای تسلط بر این نظام باید رویکرد فرهنگی کشور را کاملاً تغییر دهد تا بتواند به اهداف خود دست یابد.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که خطر فرهنگی هر روز جامعه جوان کشورمان را تهدید می کند، افزود: ملتي كه در مقابل فرهنگ‌هاي غلط ايستادگي مي‌كند همواره پيروز است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ مرز جدايي بين ملت‌ها است و بايد در مقابل فرهنگ‌هاي مهاجم حرکت هجمه‌اي به خود بگيريم تا پيروز شويم، افزود: در دنياي امروز ابرقدرت‌ها به جاي جنگ نظامي، فرهنگ و اعتقادات ديني ما را هدف قرار داده اند.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: امروز تأثير توسعه فرهنگ انقلاب اسلامي ايران در سطح جهان را به‌خوبي مي‌توان حس کرد و بيداري اسلامي در کشورهاي مختلف را برگرفته از حرکت مردم مسلمان ايران اسلامي و خلق اين انقلاب دانست.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با تهاجم فرهنگ غرب، هويت فرهنگي مسلمانان به خطر مي افتد، ادامه داد: رسوخ فرهنگ غرب در کالبد فرهنگي جوامع مسلمان، باعث کج فهمي و دور افتادن از حقيقت اسلام، مسخ ارزش هاي عقيدتي و اخلاقي و نابساماني آموزش و پرورش ديني مي شود./202/950/ب1

ارسال نظرات