۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۴۶۰۴۵۱
حجت الاسلام ابوالقاسمی:

محور درک کربلا بایدرجوع به قرآن باشد

استاد اخلاق گفت: محور درک کربلا بایدرجوع به قرآن باشد، ياران امام حسين(ع) به خدا تكيه كردند و امام تنها واسطه اين تكيه بودند، حركت ياران امام عين توحيد است.
ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا حجت الاسلام محمود ابوالقاسمي استاد اخلاق شامگاه سه‌شنبه به مناسبت ایام سوگواری ماه صفر که در هیأت کربلا برگزار شد با اشاره به اینکه در قرآن دو سوره است كه در آن به واقعه كربلا اشاره کرده است، اظهار داشت: سوره كهف و سوره مريم دو سوره‌ای است که اشاراتی به واقعه کربلا دارد.

وی ادامه داد: در سوره کهف آمده است اصحاب كهف از دست مردم شهر به غار پناه بردند، در اینجا غار در اصل به معنای پناهگاه خدا بود، در كربلا نیز عده‌اي به خدا پناه برند که واسطه‌اي آن امام حسين(ع) بود، در واقع در كربلا ياران امام حسين(ع) به كهف امام پناه بردند.

استاد اخلاق تاکید کرد: یکی از تشابهات اصحاب کهف با واقعه کربلا این است که اصحاب كهف ٣٠٠ سال زنده ماندند و ياران امام حسين(ع) هم نيز هزار سال زنده هستند، خدا اصحاب كهف را به جامعه آورد، ياران امام حسين(ع) هم در زمان رجعت زنده مي‌شوند و به همراه یارانشان به جامعه می‌آیند.

حجت الاسلام ابوالقاسمی یادآور شد: در زمان ظهور انسان‌هاي خوب و بد دوباره زنده مي‌شوند، امام حسين(ع) به يارانش فرمود كار ما امروز تمام نمي‌شود بلكه در زمان ظهور امام آخرالزمان دوباره خواهيم آمد و كار خود را تمام مي‌كنيم.

وی با بیان اینکه محور درک ما از كربلا نباید فقط تاريخ باشد، خاطرنشان کرد: محور درک کربلا بایدرجوع به قرآن باشد، ياران امام حسين(ع) به خدا تكيه كردند و  امام تنها واسطه اين تكيه بودند، حركت ياران امام عين توحيد است.

استاد اخلاق تصریح کرد: کسانی که به امام حسين(ع) در كربلا رجوع نكردند از برخي حيوانات كمتر بودند، اصحاب كهف در غار با يك سگ بودند و خدا هدفش از اين كار اين بود كه نشان دهد آنهايي كه به اصحاب كهف نپيوستند از سگ كمتر هستند.

حجت الاسلام ابوالقاسمی در پایان گفت: در واقعه كربلا آوردن زنان و بچه‌ها طبق برنامه‌اي بود كه خدا مي‌خواست، ما هم در عصری كه هستيم باید به أمام زمان(عج) پناه ببریم./816/202/ب3

ارسال نظرات