۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۶۱۰۰۸

چند خبر کوتاه از استان ایلام

امام جمعه شهرستان آبدانان به سخنان یکی از اعضای وزارت امور خارجه کشورمان اشاره کرد و گفت: تاسیس دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا هیچ سودی به حال نظام و انقلاب نداشته، بلکه تاسیس دفتر جاسوسی این اتحادیه است.
ایلام

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند، امام جمعه شهرستان ایوان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایوان به آفت‌های زندگی پرداخت و اظهار داشت: آفت بزرگ رواج بی‌دینی در جامعه را باید جدی گرفت.

امام جمعه ایوان گفت: در آخرالزمان آنقدر بی‌دینی رایج می‌شود که براساس روایات فرد مومن در بین مردم غریب می‌شود.

وی به استناد به روایتی از امام حسن عسگری (ع) ادامه داد: کوچکترها خودشان را مقدم بر بزرگترها می‌پندارند و جاهل پیش مردم عزیز می‌شود و عالم حقیر شمرده می‌شود، مردم گوسفند را از گرگ تشخیص نمی‌دهند و فرقی بین آدم مخلص و ریاکار قایل نمی‌شوند، وقتی کسی به منصبی می‌رسد از گرفتن رشوه سیر نمی‌شود.

امام جمعه ایوان اضافه کرد: اگر در جامعه‌ای اعتقادات ضعیف شود در اصل امنیت جامعه به چالش کشیده می‌شود.

حجت‌الاسلام لروند با گرامیداشت یاد و خاطر مفسر بزرگ قرآن علامه طباطبایی تصریح کرد: این شخصیت بزرگ افتخار شیعه بود.

امام جمعه ایوان همچنین به رحلت روحانی مبارز و انقلابی مرحوم شیخ جعفر شجونی پرداخت و گفت: این روحانی نمونه یک الگوی انقلابی بود.


وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی از زحمات کتابداران ایوان و نظم و امکانات کتابخانه‌های ایوان و زرنه تشکر کرد و از مردم خواست که مطالعه مفید را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام لروند تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند من در همین اوقات 10 دقیقه‌ای صدها جلد کتاب خوانده‌ام.

امام جمعه ایوان همچنین به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: با وجود نظرسنجی‌ها که خانم کلینتون را پیروز می‌شمردند، اما دقیق‌ترین پیش‌بینی را رهبر عزیز انجام دادند و گفتند اقبال مردمی با آن مردی است که صریح‌تر صحبت کرد.

وی ادامه داد: معظم له فرمودند آیا این همه رسوایی را در مناظره‌ها دیدید آیا چنین کشور بی‌حیایی با چنین فساد اخلاقی می‌تواند ادعای دموکراسی و حقوق بشر داشته باشد، آیا سخنان جان کری را شنیدید که گفت ما شرمنده هستیم در دنیا اسم دموکراسی بیاوریم.

امام جمعه ایوان همچنین به اربعین حسینی اشاره کرد و از مردم ایوان خواست که با آغوش باز از زایران حسینی استقبال کنند، در دو روز گذشته زایران زیادی در محور ایوان تردد کردند و این نشان می‌دهد مردم و مسؤولان باید آمادگی بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام لروند تسویه‌حساب مسؤولان باندباز و سیاسی کار استان ایلام و چند فرمایش‌بنویس و عریضه بنویس را با امام جمعه ایوان به بهانه آب سیاهگل نشان اوج بی‌صداقتی در بخشی از جامعه خبری و رسانه‌ای استان ایلام دانست و گفت: قلم مقدس است چگونه شرم نمی‌کنید و تریبون نماز جمعه را اینگونه با دروغ و نیرنگ مورد هدف قرار می‌دهید.

امام جمعه ایوان گفت: برخی از مسؤولان استان گفته‌اند اگر امام ایوان جمعه کاری با آب سیاهگل نداشته باشد ما از انتقال آب صرف نظر می‌کنیم و یا آن را مسالمت‌آمیز حل می‌کنیم، بنابراین من هم هدفم همین بود که حق مردم ضایع نشود و از این ساعت سکوت می‌کنم و امیدوارم مسؤولان به قولی که دادند عمل کنند.

بازگشایی مرز چیلات از مطالبات مردم دهلران است

حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی، امام جمعه شهرستان دهلران، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهلران اظهارداشت: از نشانه‌های متقین انجام فرائض دینی همچون نیکی به پدرومادر، صله ارحام، اقامه نماز و سایر امورات دینی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات آمریکا افزود: طبق فرمایش معظم له که فرمودند این دو نفر کاندیدا از انسانیت به دور هستند اما یکی از این دو (ترامپ) اقبال بیشتری دارد چون حرف‌هایش مورد پذیرش عموم مردم آمریکا است.

امام جمعه دهلران اضافه کرد: پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیدیم که پیش بینی مقام معظم رهبری به حقیقت پیوست که این نشان از دوراندیشی و بصیرت الهی ایشان است.

وی گفت: در قضیه انتخابات آمریکا شاهد بودیم که هیات حاکمه آمریکا با سرکوب سایراحزاب آمریکا به دنبال بالا آوردن دو حزب خاص بودند که مردم آمریکا باید نسبت به این اعمال غیر قانونی هیئت حاکمه اعتراض کنند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه آمریکا ام الفساد عالم است عنوان کرد: امروز هر فتنه‌ای که در دنیا اتفاق می‌افتد رد پای آمریکا در آن وجود دارد.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی تصریح کرد: مردم ولایتمدار شهرستان دهلران همانند سنوات گذشته آماده و در حال پذیرایی از زوار حسینی هستند به طوری که تنها در روز گذشته بالغ بر 2 هزار نفر در مسجد جامع دهلران از سوی اقشار مختلف مردم مورد پذیرایی قرار گرفتند.

خطیب نماز جمعه دهلران با بیان اینکه پذیرایی از زوار یک رسالت دینی است اظهار داشت: هدف مردم دهلران از پذیرایی از زوار سهیم شدن در زیارت قبر امام حسین(ع)و شفاعت ایشان در دنیا و آخرت است چون کسانی که بعنوان زائر از شهرستان دهلران عبور می‌کنند ملاقات کنندگان خدا در عرش هستند.

وی گفت: در شهرستان دهلران نیز همانند سال‌های گذشته موکب بزرگ پذیرایی از زوار در ورودی شهر دهلران از سمت مهران برپا خواهد شد و از زائرین اباعبدالله پذیرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی با تقدیر از خدمات امیدعلی سبزی فرماندار اسبق دهلران و تبریک به موسوی فرماندار جدید دهلران اضافه کرد: مسؤولیت در دست افراد یک امانت الهی و دینی است و باید افراد در زمان به دست گرفتن امور و هنگام تحویل دادن آن منشا تغییرات و ثمرات باشند.

امام جمعه دهلران با انتقاد از روند اجرایی پروژه NGL 3100 دهلران خاطرنشان ساخت: در سال اقدام و عمل نباید شاهد این باشیم که پس از کلنگ زنی یک پروژه‌ای ماه‌ها منتظر آغاز فعالیت آن پروژه باشیم.

وی در پایان خواستار توجه بیشتر مسؤولان استانی و کشوری به زیرساخت‌های اربعین در شهرستان دهلران شد و گفت: بازگشایی مرز چیلات از مطالبات بحق مردم این شهرستان است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

اختلاف بین شهرداری و شورای شهر مانع پیشرفت آبدانان است
حجت‌الاسلام حسین حاجیلری، امام جمعه شهرستان آبدانان، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه آبدانان اظهار داشت: همه و خودم را به تقوی الهی سفارش می‌کنم چراکه رستگاری بشریت به داشتن تقوی الهی است.

امام جمعه آبدانان با اشاره به شرایط حاکم بر شهرداری و اعضای شورای شهر آبدانان گفت: اختلاف نظر بین حداکثر اعضاء و شورای شهر آبدانان با شهردار آبدانان باعث نارضایتی مردم شده است.

وی ادامه داد: بلاتکلیفی یک ماهه شهرداری آبدانان سبب بر زمین ماندن امورات شهر آبدانان شده و در این راستا تنها مردم متضرر شده و سبب نارضایتی مردم این شهر شده است.

امام جمعه آبدانان اضافه کرد: مردم خدمت، کار و تلاش می‌خواهند و اختلاف نظرهایی که خدمت به مردم را کند و کم کند از سوی هیچ کس پذیرفتنی نیست و باید هرچه سریعتر این اوضاع سامان یابد.

حجت‌الاسلام حاجیلری همچنین به انتخابات آمریکا و پیروری دونالد ترامپ در این انتخابات اشاره داشت و تصریح کرد: پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیام‌های بسیاری برای جهان داشت.

امام جمعه آبدانان گفت: یکی از این پیام‌ها که مهم‌ترین آنها محسوب می‌شود این است که سیاست خارجی آمریکا در قبال رژیم کودک کش صهبونیستی با یک فرد خاص و یا این رئیس جمهور تغییر نمی‌کند.

حاجیلری تصریح کرد: بر این اساس باید به سه مقوله تلاش و همت داخلی کشور،  ادامه حمایت از جبهه مقاومت و روحیه انقلابی خود توجه داشته و این سه مقوله را ادامه دهیم.

وی همچنین به سخنان یکی از اعضای وزارت امور خارجه کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: تاسیس دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا هیچ سودی به حال نظام و انقلاب نداشته، بلکه تاسیس دفتر جاسوسی این اتحادیه است.

امام جمعه آبدانان در پایان از زحمات شبانه روزی مجریان، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی، مردم و مسؤؤلان استان ایلام جهت پذیرایی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تقدیر و تشکر کرد./303/879/ب1

ارسال نظرات