۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۴۶۱۰۸۴

چند خبر کوتاه از استان بوشهر

ثبت نام 263 مداح استان بوشهر در سامانه طوبی، برگزاری محفل سخنرانی و روضه خوانی با حضور اساتیدی از هند در برازجان و برگزاری مراسم هفتگی هیأت انصار المهدی مدرسه علمیه دیر از جمله خبرهای کوتاه استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حسین ادیبی امروز در جمع خبرنگاران از ثبت نام 263 مداح استان بوشهر در سامانه طوبی خبر داد.

کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: شهرستان های گناوه، بوشهر و دشتی به ترتیب با 51، 47 و 43 نفر بیشترین مداحان ثبت نام کننده را در این طرح داشته اند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: طوبی، سامانه ایی تحت وب برای تسهیل و تسریع در اخذ مجوز تشکل های دینی و رشد ثبت اطلاعات در این زمینه است.

محفل سخنرانی و روضه خوانی با حضور استادی از هند در برازجان

با حضور حجت الاسلام زین العابدین محمد اعزامی از کشور هندوستان محفل سخنرانی و روضه خوانی در مسجد مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان برگزار شد.

سخنران این مراسم با استناد به روایت مشهور حضرت خاتم الاوصیا(ص) که فرمودند: ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه گفت: می بینیم در کشورهای مختلف حضرت حسین بن علی (ع) همچون شمعی روشنی بخش محافل بشری است.

حجت الاسلام زین العابدین محمد افزود: اینکه در ایران قدر این امام خوبیها کم دانسته می شود جای بسی تامل است درحالیکه رهبر انقلابیون هندوستان گاندی رمز پیروزی خویش را تمسک به سیره حضرت سیدالشهدا (ع)می داند.

وی افزود: چقدر معجزه و امور فوق العاده که مردم هندوستان از امام حسین(ع) دیده و می بینند و آنطور دردهه اول برای آن حضرت عزادرای می کنند که هر انسان آزاده ای را به فکر فرو می برد که این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست.

برگزاری مراسم هفتگی هیأت انصار المهدی مدرسه علمیه دیر

مراسم هفتگی طلاب هیأت انصارالمهدی حوزه علمیه امام مهدی موعود(عج) دیر از طرف معاون تهذیب مدرسه با سخنرانی حجت الاسلام مرادی استاد حوزه علمیه برگزارشد.

حجت الاسلام مرادی یکی از آثار و برکات زیارت اربعین را درس گرفتن از شناخت امام و امام شناسی عنوان کرد.

وی در ادامه به آثار و برکات دیگر زیارت اربعین پرداخت و گفت: فوران ظلم ستیزی و دوری از ظلم و دفاع از حق مظلومان، ایثارگری و سخاوت، اتحاد و دوستی با مومنان و امت اسلامی با تمام دنیا به واسطه جاذبه امام حسین(ع) از جمله این برکات است.

استاد حوزه علمیه قدم برداشتن در این راهپیمایی بزرگ را سبب ایجاد وحدت امت اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام مرادی عنوان کرد: کربلا محل اجتماع فریاد وصدا زدن بخاطر دفاع از مظلومانه است و ندای اسلام را آنجا می شود به خوبی سرداد.

گفتنی است در پایان مراسم طلاب به عزاداری پرداختند./303/833/ب1

 

ارسال نظرات