۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۶۱۳۶۹

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان

دیدار مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با امام جمعه میناب، برگزاری آزمون شفاهی سطح بندی مداحان شهرستان بندر لنگه و برگزاری مراسم یادوراه شهدای مدافع حرم در پارسیان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با حجت الاسلام میرزاحسین معتمدی فر امام جمعه شهرستان میناب با اشاره به نقش و جایگاه محوری اداره تبلیغات اسلامی بر لزوم گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تلاش در حفظ وحدت و انسجام مسلمین در منطقه تاکید کرد.

در ادامه حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر امام جمعه میناب ضمن تقدیر از حضور مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در میناب و برگزاری برنامه های ارزشمند گفتمانهای دینی و نشست های تخصصی حوزه های علمیه از زحمات وی در راستای ترویج مفاهیم دینی و تحکیم وحدت  تقدیر و تشکر کرد.

بازدید سرپرست اداره تبلیغات اسلامی ابوموسی از کتابخانه عمومی خلیج فارس

حجت الاسلام شیرزاد حسنی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از کتابخانه عمومی خلیج فارس بازدید بعمل آورد.

وی، امکانات این کتابخانه عمومی را خوب ارزیابی کرد و گفت: کتابخانه های عمومی نهادهایی هستند که می توانند با برنامه ریزی دقیق مردم را به وی فرهنگ مطالعه سوق دهند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی افزود: از جمله اهداف مهم کتابخانه ها ترویج فرهنگ کتابخوانی و حتی اهدا کتاب است و این یک سنت پسندیده باید در جامعه باشد که فردی که کتاب را مطالعه کرده و دیگر نیازی به آن ندارد برای اینکه هم کتاب از بین نرود و هم دیگران بتوانند از آن بهره ببرند آن را به کتابخانه اهدا کند.

حجت الاسلام حسنی بیان داشت: یکی دیگر از کارکردهای مهم کتابخانه های عمومی ایجاد کننده محیط آرام  برای مطلعه است چرا که با وجود شلوغی هایی که در عصر کنونی با آن مواجه هستیم این کتابخانه های عمومی هستند که می توانند این محیط ساکت و آرام را فراهم کنند تا افراد جامعه از مطالعه در این فضا لذت ببرند.

برگزاری آزمون شفاهی سطح بندی مداحان شهرستان بندر لنگه

حجت الاسلام علی خلیفاوی مسؤول تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه گفت: آزمون شفاهی سطح بندی مداحان شهرستان بندر لنگه به منظور ارزیابی سطح مداحی مداحان شهرستان بندر لنگه در محل اداره تبلیغات اسلامی بندر لنگه در حال برگزاری است.

وی افزود: جلسه هماهنگی با حضور رؤسای کانون مداحان و شورای هیات های مذهبی و همچنین سرپرست اداره تبلیغات اسلامی و مسؤول تشکل های دینی به منظور شروع آزمون شفاهی سطح بندی برگزار شد.

مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی بندرلنگه ضمن بیان این مطلب که برای صدور کارت مداحی مداحان بایستی آزمون به منظور سطح بندی آنان صورت گیرد خاطر نشان کرد: با این کار سطح مداحان سنجیده می شود و شرایط برای برگزاری دوره های آموزشی مداحان فراهم می شود و همچنین مداحان نوپا و تازه کار نیز شناسایی می شوند.

حجت الاسلام خلیفاوی در ادامه تصریح کرد: مداح با منش و رفتار خود الگوی بسیار خوبی برای نوجوانان و افرادی که علاقه مند به مداحی و هنر مداحی هستند و مداح می تواند در تربیت نسل مداح نوجوان و جوان اثرگذار باشد.

وی در پایان گفت: آزمون سطح بندی انشالله به طور مداوم صورت می گیرد که به حول و قوه الهی مرحله بعدی که صدور کارت مداحی است در مسیر خود قرار بگیرد.
 
برگزاری مراسم یادوراه شهدای مدافع حرم در پارسیان

حجت الاسلام سید عیسی موسوی مسؤول فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی پارسیان از برگزاری مراسم یادواره شهدای مدافع حرم خبرداد و گفت: به همین مناسبت، مراسم یادوراه شهدای مدافع حرم با همکاری بسیج کارمندی در سالن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارسیان برگزار می شود.

وی افزود:این یادواره باحضور خانواده های شهدا ،24آبان ماه ساعت9صبح در سالن اجتماعات  اداره تبلیغات برگزار خواهد شد.

مسؤول فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی پارسیان تصریح کرد: این مراسم با اهداف شناخت شخصیت شهدای مدافع حرم وگرامیداشت یاد وخاطره این شهیدان برگزار خواهد شد.

توجه جدی به خانواده و پیاده کردن قوانین مربوط به خانواده در اسلام ضروری است

حجت الاسلام محمد بنی خزاعی رییس تبلیغات اسلامی میناب گفت: توجه جدی به خانواده و پیاده کردن قوانین مربوط به خانواده در اسلام ضروری است لذا اسلام به عنوان مکتبی انسان ساز بیشترین عنایت را به تکریم و تعالی خانواده دارد و این نهاد مقدس را کانون تربیت، مهد مودت و رحمت می شمرد.

وی افزود: با یک آسیب شناسی می توان درک کرد که دیروز خانواده های ما با چه موقعیتی زندگی می کردند و امروز چه موقعیتی دارند. خانواده دیروزی در زندگی شان قناعت داشته و تجمل گرایی، مدگرایی، چشم و هم چشمی و زیاده خواهی، کمتر در زندگی ها نقش داشت.

رییس تبلیغات اسلامی میناب تصریح کرد: در برخی از آیات، سبک زندگی مورد تأیید اسلام نیز بیان شده است، تا انسان‌ها بدانند سبک زندگی مطلوب اسلامی چیست و ویژگی‌ها و آثار آن چه است و رسیدن به آن، ممکن است و آموزه‌های دینی، رهایی از وضع موجود سبک زندگی غیر اسلامی و رسیدن به حیات طیّبه است.

وی بیان داشت: در سبک زندگی اسلامی تبعیت از دستورات الهی مدنظر است و اگر انسانی رفتار خودش را بر اساس آموزه های دینی قرار بدهد آن وقت سبک رفتاری با سبک زندگی اسلامی در یک راستاست و اگر غیر این باشد سبک رفتاری دیگر یک رفتار متناقض با اسلامی می شود./303/851/ب1

ارسال نظرات