۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۴۶۲۰۷۳
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سردار نقدی:

برنامه ها و تحریم های دشمن با وجود بسیج به جایی نمی رسد

حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: دشمن اگر این کارهای بسیجی را ببیند می داند که تحریم ها و برنامه هایی که انجام می دهد و در پیش می گیرد با وجود بسیج به جایی نمی رسد.
دیدار سردار نقدی با مراجع و علما در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید صبح امروز در دیدار سردار نقدی با تقدیر از فعالیت های بسیج و با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: احساس کردم که بسیج جهشی پیدا کرده و به سوی آفاق بلند پرواز می کند.

وی افزود: بسیج می تواند به جایی برسد که برای کشورهای اسلامی و غیر اسلامی الگو باشد، بسیج دارای انگیزه ای فوق العاده قوی است که از این انگیزه بسیار می توان استفاده کرد؛ درست است که بسیج در تمام اقشار حضور پیدا کرده، اما نیروی اصلی بسیج را جوانان تشکیل می دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بسیج محدود به قشر خاصی نیست، اظهار داشت: بسیج همه را در بر می گیرد، این انگیزه و نیروی جوانی و عدم محدودیت سبب پیشرفت در کارها می شود؛ بنابراین معلوم می شود که بسیج نظامی تنها نیست بلکه بسیج اقتصادی، فرهنگی و زمینه های دیگر هم هست که سبب افتخار بسیج و شکست دشمنان است.

وی ادامه داد: دشمن اگر این کارهای بسیجی را ببیند می داند که تحریم ها و برنامه هایی که انجام می دهد و در پیش می گیرد با وجود بسیج به جایی نمی رسد، آن ها در آن طرف فشار و اصرار می آورند ما هم در بسیج باید فشار و اصرار بیاوریم و کارهای آن ها را خنثی کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در صحنه های گوناگون بسیج باید تلاش ها و توطئه های دشمن را خنثی کند، ابراز داشت: بسیج واقعا مسأله ای پر ارزش شده است، نباید متوقف شد بلکه باید پیش رفت و فضاهای جدید را در جامعه تسخیر کرد.

وی عنوان کرد: رابطه بسیج با حوزه دائما باید تقویت شود چون بسیج قبل از این که نظامی و اقتصادی باشد تشکلی فرهنگی دارد از این رو جنبه های فرهنگی باید تقویت شود، حوزه علمیه قم مهم ترین حوزه علمیه دنیای اسلام است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: حوزه علمیه همانند دریای بزرگی است و نیروهای جوان جوان و با انگیزه بسیاری دارد که می توان از آن ها استفاده کرد، درباره کارها باید از طریق رسانه ها اطلاع رسانی کافی شود تا مردم قدر بسیج را بدانند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات