۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۶۲۴۷۰
نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس:

«حزب باد» بودن با منطق رضوی سازگار نیست

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس با بیان اینکه داشتن برنامه، حساب و کتاب در زندگی یکی از اصول سیره رضوی است، گفت: منطق عده ای که بدون توجه به ماهیت زندگی خود را به دست شرایط سپرده و اصل زندگی آن را رها کرده اند در اصطلاح «حزب باد» هستند با منطق امام رضا(ع) سازگاری ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود مدنی بجستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمود مدنی بجستانی، نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس، شنبه شب در سلسله برنامه های تبلیغی دهه آخر صفرالمظفر در حرم امام رضا(ع) به تبیین «ده اصل زندگی در سیره رضوی» پرداخت.

وی بیان کرد: همه امور عالم در محدوده خود قواعد، قوانین و اصولی دارند که براساس آن اصول می توان از آنها بهره برد و به مقصد رسید اما اگر آن قواعد رعایت و از اصول پیروی نشود، نمی توان از نعمت های خداوند و موجودات این عالم بهره صحیحی ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بجستانی با تأکید بر یادگیری اصول زندگی امام رضا(ع) عنوان کرد: یکی از اصول سیره رضوی داشتن برنامه ریزی، حساب و کتاب در زندگی است تا در صراط المستقیم حرکت کرد چرا که زندگی بدون اصول زندگی شایسته ای نیست.

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس تصریح کرد: همه باید در زندگی حساب کتاب، معیار و برنامه داشته باشیم، مسیر و خط قرمزهای زندگی مان را مشخص کنیم و طبق آن پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه قرآن در این باره سه گروه 1.صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ 2. غَيرِ المَغضُوبِ 3. وَلاَ الضَّالِّينَ را معرفی می کند، اظهار کرد: عده ای در زندگی راه خود را انتخاب کرده، با برنامه ریزی ریزی در آرامش پیش می روند و به مقصد هم می رسند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بجستانی افزود: عده ای هم به اصطلاح «حزب باد» هستند یعنی زندگی را رها کرده، خود را به شرایط سپرده، به ماهیت آن توجهی ندارند و براساس خواسته های دلشان عمل می کنند که با منطق امام رضا(ع) سازگاری ندارد.

وی با اشاره به انتخاب نادرست عمر سعدبن ابی وقاص بین حکومت ری یا همراهی با امام حسین(ع)، عنوان کرد: عده ای در زندگی بد انتخاب می کنند، غافل و گناه آلود زندگی می کنند؛ رشوه خواری، ربا، دروغ، شهوت رانی و عیاشی جزو برنامه های آنها است.

نماینده ولی فقیه در امارات متحده عربی خاطرنشان کرد: کسانی که غافل زندگی می کنند در دنیا و آخرت در خسران و زیان دیده و هستند اما کسانی که آگاهانه و با داشتن قاعده و قانون زندگی می کنند سود می برند و سرافراز دنیا و آخرت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بجستانی متذکر شد: گاهی ما بین بهشت و جهنم مخیّر می شویم یادمان باشد که انتخاب درستی داشته باشیم، رشوه، حق کشی، دست درازی به اموال عمومی، مال ملت و بیت المال راه جهنم است، پایه این انقلاب و این مملکت روی خون صدها هزار شهید است.

وی با تأکید بر اهمیت انتخاب ها در زندگی ابراز کرد: باید در انتخاب غضب مردم یا غضب الهی، رضایت خدا یا رضایت مردم، حلال یاحرام، انتخاب همسر و انتخاب شغل دقت کنیم و هوشیار باشیم که روزی در محضر الهی باید حساب و کتاب پس دهیم.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین محمود مدنی بجستانی، نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس همزمان با دهه آخر صفر، در رواق امام خمینی(ره) رضوی با موضوع «ده اصل زندگی در سیره رضوی» سخنرانی می کند./1308/201/ب2

ارسال نظرات