۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۶۲۴۷۹
استاد حوزه و دانشگاه:

نهضت حسینی حرکتی برای بازگشت مردم به کوثر ولایت بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حرکت امام حسین(ع) به این منظور بود که مردم پس از جریان سقیفه به کوثر ولایت امام علی(ع) و جریان غدیر برگشته و دوباره پرچم با عزت و عظمت امام علی(ع) در عالم به اهتزاز درآید.
حجت الاسلام یعقوبیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد اظهار داشت: امام زمان(عج) روزی می آید و انتقام خون امام حسین(ع) را می گیرد که به این مفهوم است تا هدف قیام سرور وسالار شهیدان احیاء شود.

حرکت امام حسین برای احیای دین مبین اسلام بود

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) فرمود افرادی که حکومت را گرفتند دین پیامبر گرامی اسلام و معارف امام علی(ع) را نابود کرده و از میان بردند که خبری از اسلام نبود.

حجت الاسلام یعقوبیان افزود: این وجود گرانقدر بیان کردند اگر امیر اسلام فردی مانند یزید باشد باید فاتحه اسلام را بخوانیم که زمینه اضمحلال دین مبین اسلام فراهم می شود.

استاد حوزه و دانشگاه حرکت امام حسین(ع) را برای احیای دین مبین اسلام دانست و بیان داشت: حرکت و نهضت کربلا لبیک و ندایی به ناله حضرت فاطمه الزهرا(س) بوده است.

وی تصریح کرد: حرکت امام حسین(ع) به این منظور بود مردم پس از جریان سقیفه به کوثر ولایت امام علی(ع) و جریان غدیر برگشته و دوباره پرچم با عزت و عظمت امام علی(ع) در عالم به اهتزاز درآید.

حجت الاسلام یعقوبیان اظهار داشت: امام زمان(عج) می آید تا معارف پیامبر و آل او را در عالم به اهتزاز درآورده و اصول آن را بنیان می گذارد تا زمینه ترویح تعالیم و اندیشه های نبوی فراهم شود.

برکات فراوان در زیارت امام حسین

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: انسانی که زیارت امام حسین(ع) می رود دل او خنک شده و به لطف الهی در رکاب امام زمان(عج) افتخار این را پیدا می کند تا انتقام امام حسین(ع) را از دشمنان بگیرد.

وی با اشاره به سخنی از امام حسن عسکری(ع)، تصریح کرد: این امام همام فرمودند زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین، خواندن نمازهای واجب و مستحبی، قراردادن انگشتر در دست راست، پیشانی به خاک نهادن و بلند گفتن بسم الله الرحیم در نمازها از نشانه های شیعیان است.

حجت الاسلام یعقوبیان با بیان این که کسی به زیارت امام حسین(ع) می رود این ایامی که در زیارت است جزو عمر او محاسبه نمی شود، گفت: زیارت سومین اختر تابناک امامت و ولایت برکات و دستاوردهای ارزشمند و گرانقدری برای انسان دارد.

ضرورت حق شناسی نسبت به پدر و مادر

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ضرورت دارد تا انسان قدرشناسی و حق شناسی شایسته ای نسبت به پدر و مادر خود داشته باشد، افزود: نارضایتی پدر و مادر سبب می شود تا تلقین پیامبر گرامی اسلام هم دهان فرد را باز نمی کند.

وی تصریح کرد: انسان باید همواره زمینه رضایت پدر و مادر خود را کسب کرده و تلاش و عزم شایسته ای در این مسیر ارزشمند داشته باشد که برکات بسیاری دارد.

انسان مراقب باشد تا دل کسی را نشکند

حجت الاسلام یعقوبیان اظهار داشت: نیاز است مراقب باشیم تا دل کسی را نشکنیم که از امام حسن مجتبی(ع) در مورد میزان فاصله زمین و آسمان پرسیده شد که فرمودند این فاصله به اندازه آه یک مظلوم است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: هرچیزی جبرانی دارد به جز دل شکسته یک انسان یا حیوان که حق نداریم حتی دل حیوان را بشکنیم و نیاز است دقت و توجه ارزنده ای در این راستا داشته باشیم.

وی افزود: گاهی از اوقات به زیارت امام حسین(ع) می رویم که دل پدر و مادر و خانواده را شکستیم و این زیارت هم نمی تواند جلوی مرگ انسان را بگیرد.

ضرورت حضور در محضر اهل بیت

حجت الاسلام یعقوبیان تصریح کرد: در ایام ارزشمند و نورانی قرار داریم که انسان می تواند بهره گیری ارزنده ای در مسیر سعادت و رستگاری حقیقی خود داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) برکات والایی در زندگی انسان دارد که ضرورت دارد حضور در محضر این بزرگواران داشته باشیم.

گفتنی است، ویژه برنامه های عزاداری اربعین حسینی در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار شد./1314/202/ب2

ارسال نظرات