۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۶۲۵۱۷
استاد حوزه:

قیام عاشورای حسینی بر پایه عقلانیت بوده است

استاد حوزه گفت: امروز شاهد هستیم که ملت بزرگ ایران با تأسی از پیام‌های مبتنی بر عقلانیت عاشورا در جهت حفظ و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی جان‌فشانی می‌کنند.
مرتضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام سید محمد مرتضوی، استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در جمع عزاداران حسینی در مسجد جامع ایلام، اظهار داشت: قیام عاشورا بر پایه عقلانیت بود و بی‌تردید یکی از رمزهای ماندگاری این نهضت عظیم و تاریخ‌ساز همین عامل بود.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از نهضت سرخ حسینی است، افزود: امروز شاهد هستیم که ملت بزرگ ایران با تأسی از پیام‌های مبتنی بر عقلانیت عاشورا در جهت حفظ و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی جان‌فشانی می‌کنند.

وی همچنین خدمت‌رسانی و پذیرایی مردم ایلام از زائران اربعین را کاری بسیار باارزش عنوان کرد و گفت: در کلام ائمه اطهار(ع) زائران امام حسین(ع) و همچنین خدمت به آن‌ها نیز سفارش شده و امروز مردم این استان با نهایت رغبت و علاقه مشغول خدمت هستند.

حجت الاسلام مرتضوی از اصحاب رسانه و مطبوعات به‌ ویژه صدا و سیما در جهت به تصویر کشیدن جلوه‌های حماسه سازی‌های مردم در ایام اربعین تقدیر کرد.

گفتنی است، عزاداران حسینی در این مراسم که به همت شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان ایلام برگزار شد به نوحه‌خوانی و سینه‌زنی پرداختند./879/203/ب2

ارسال نظرات