۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۴۶۳۰۱۰
حجت الاسلام دانشمند:

گمراهی فِرق غیر شیعی به دلیل عدم معرفت به وجود خداوند است

حجت الاسلام دانشمند گفت: فرقه هایی که برای خداوند جسم قائل هستند، هرگز نمی توانند با عالم ملکوت مرتبط باشند، به همین سبب در گمراهی به سر می برند.
حجت الاسلام دانشمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی دانشمند شب گذشته در مجتمع فرهنگی رضوان واقع در خیابان عسگریه خطاب به روحانیون و وعاظ گفت: خداوند را آن گونه که هست برای مردم ترسیم کنید.

وی در ابتدا با بیان روایتی از امام صادق(ع) افزود: در روایتی امام صادق(ع) می فرمایند، پروردگار به حضرت آدم(ع) فرمود، من همه کلمات را در چهار چیز جمع کردم که آن چهار کلمه، اولینش مربوط به من است، دوم مربوط به تو است، سومی بین من و تو است و چهارمینش مربوط به تو و مخلوقات من است.

حجت الاسلام دانشمند در ادامه روایت اظهار کرد: حضرت آدم(ع) به خداوند عرضه می دارد خداوندا بیشتر برایم توضیح بده، خداوند می فرماید، آن کلمه ای که مربوط به من است عبودیت من از سوی بندگان است، آن کلمه ای که مربوط به تو است عمل به وظیفه در راستای بندگی و مأجور شدن تو پس از عبودیتم در زمان نیازمندی است.

خطیب توانا ادای پاداش انسان مأجور را چندین مرحله ای دانست و ابراز کرد: برخی از اجرها، بعضی از نعمتهای دنیوی است، برخی از اجرها در زمان گرفتاری و شدائد به انسان می رسد، برخی در زمان جان کندن دست انسان را می گیرد، بعضی از اجرها در شب اول قبر و در برزخ به دست انسان می رسد و عمده اجرها در روز قیامت از انسان دستگیری می کند.

وی اذعان کرد: بر اساس حدیث قدسیِ منقول، کلمه ای که بین خداوند و حضرت آدم(ع) است دعا کردن از طرف حضرت آدم(ع) و اجابت کردن از جانب خداوند است.

حجت الاسلام دانشمند ارتباط با عالم ملکوت را معلول عواملی خاص دانست و گفت: یکی از لوازم ارتباط با ملکوت اعلی و اجابت دعای انسان، اعتقاد به مکتب تشیع است، انسانهایی که خداوند را صاحب جسم می دانند و شبهای جمعه برای خرِ خداوند روی پشت بامهایشان کاه و ینجه می ریزند، مسلماً خداوند را نشناخته اند و نمی توانند با ملکوت اعلی مأنوس باشند.

خطیب توانا ادامه داد: افرادی که متصل به مکتب تشیع نیستند از سوی فِرق مختلف به چاه های گوناگون کشیده می شوند، چنین افرادی معمولاً دچار تشتت افکار هستند و به دلیل عدم شناختهای اولیه از وجود خداوند، نمی توانند به پروردگار عالم متصل شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خدای واقعی را باید از دعای امام حسین(ع) در روز عرفه شناخت، تشریح کرد: بهترین تعابیر و تفاسیر راجع به وجود خداوند در دعای بی نظیر عرفه آمده است، خداوندی که مثل و مانندی ندارد هرگز نمی توانند مجسم شود و برخی از اعمال حیوانی مثل خمیازه کشیدن را انجام دهد.

وی با بیان داستانی زیبا از لسان امام سجاد(ع) توضیح داد: امام سجاد(ع) می فرمایند، روزی دو ملک در حال عبور کردن از سواحل مدیترانه بودند که به عبادتهای خالصانه و خاضعانه یک عبد در معبد برخورد کردند، بعد از مشاهده این عبودیت خالصانه به لوح محفوظ نگاهی انداختند و مشاهده کردند که نام آن عبد در لیست بندگان خداوند ثبت نشده است، به خداوند عرضه داشتند چرا با وجود این بندگی خالصانه نام این بنده در لیست بندگانت نیست.

حجت الاسلام دانشمند در ادامه روایت اظهار کرد: خداوند به ملائکه فرمود به شکل انسان درآیید و در کنار او قرار گیرید تا بدانید چرا نام او در لیست بندگان من نیست، وقتی ملائکه در کنار آن بنده قرار گرفتند و به او توجه کردند، اشکالی در عبادت او نیافتند، از او پرسیدند، آیا گناهی کرده ای که به این شدت اشک می ریزی، او پاسخ داد خیر، سپس پرسیدند پس مشکل تو چیست، او با گریه فراوان آنها را به بیرون از معبدش بُرد و گفت، به نظر شما آیا این علفهای باغ من خوب نیست، آنها پاسخ دادند این مسأله چه ربطی به اشک ریختنهای تو دارد، پاسخ داد، اگر علفهای باغ من خوب است پس چرا خداوند با خرش به اینجا نمی آید تا خرش از علفهای باغ من تناول کند، سپس آن دو ملک فهمیدند او اصلاً خداوند را نمی شناسد تا بخواهد او را بپرستد.

خطیب توانا عمده مشکلات جامعه را در عدم شناخت خداوند دانست و افزود: از جوانی پرسیدم خداوند را چگونه شناخته ای، پاسخ داد به نظرم خداوند منتظر است من گناهی انجام دهم، سپس من را مجازات کند و یک جوان دیگر می گفت، هر چه می خواهی گناه کن، خداوند کریم است و تو را می بخشد.

استاد حوزه علمیه با انتقاد از روحانیانی که سواد حوزوی درستی ندارند، ابراز کرد: برخی از این روحانیانی که قصد دارند مردم را از قیامت بترسانند، آن گونه صحبت می کنند که خداوند را شبیه جلاد نمایش می دهند و برخی دیگر می خواهند رجاء را در مردم زنده کنند و مردم را لااُبالی بار می آورند.

وی ادامه داد: یکی از روحانیانی که صدایش پخش شده است و به دست افراد سودجو افتاده است می گوید خداوندی که به خاطر نمایش چند تار مو زنی را هزاران سال به دار آویزان کند از داعش بدتر است و خداوند چیزی نیست که برخی این قدر ترسناک نمایش می دهند، او رحیم است.

حجت الاسلام دانشمند گفت: شدت مجازات خداوند برای زنانی که خودشان را به نامحرم عرضه می کنند به خاطر نمایش چند تار مو نیست بلکه به خاطر تأثیرات منفی شدیدی است که این هرزگی به دنبال دارد، بنیان بسیاری از خانواده ها به خاطر همین هرزگیها سست شده است، بسیاری از خانواده ها متلاشی شده است، آیا عامل این همه مصیبت، استحقاق مجازات ندارد؟./201/867/ب1

ارسال نظرات