۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۶۳۴۵۷
امام جمعه بجنورد:

بیکاری و تعطیلی کارخانجات مایه شرمساری است نه لغو یک سخنرانی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: برخی افراد مدعی شده‌اند که لغو یک سخنرانی مایه شرمساری شده است که باید به این افراد بگوییم که اگر تعداد شرمساری‌های موجود درکشور شمارش شود، مثنوی هفتاد من خواهد شد.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته بسیج اظهار کرد: نیروهای بسیجی بدون وابستگی به جناح‌های سیاسی و با اعتقاد قلبی به نظام و انقلاب، از آرمان‌های امام(ره)، نظام اسلامی، و خون مطهر شهدای عزیز اسلام دفاع می‌کنند.

وی افزود: بسیجی با تفکر و فرهنگ انقلابی و جهادی از حریم ولایت و ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کند.

خطیب نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: بسیج با اصرار حضرت امام(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و به منظور آماده باش نیروهای مردمی به هنگام بروز جنگ و تجاوز دشمنان به کشور، تشکیل شد و امروز این تشکل مردمی، نعمتی آشکار برای نظام اسلامی و حفظ ارزش های انقلاب محسوب می‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی نیروهای بسیج را انسان‌هایی مخلص، پاک و آگاه دانست که برای رسیدن به قله‌های پیروزی و دفاع جانانه از حریم نظام و ولایت تلاش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، بسیج را همانند اقیانوسی دانست که آرام آرام حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: باید برای ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی تلاش کرد چرا که بسیج تبلور ایمان و باور است و بسیجیان با روحیه‌ای جهادی، انقلابی در راستای دفاع از ولایت، حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی اظهار کرد: تمام کسانی که در جامعه اسلامی از انقلاب و ارزش‌های آن دفاع می‌کنند، بسیجی محسوب می‌شوند و کسانی که به دلایل مختلف بر خلاف این جریان حرکت می‌کنند، بدون شک افرادی ضد انقلاب هستند که در راستای اهداف دشمنان نظام قرار گرفته‌اند.

وبه بسیجیان توصیه کرد که با بصیرت و هوشیاری مراقب باشند تا از اهداف کلان خود دور نشد و خدای ناکرده گرفتار حاشیه سازی‌ها نشوند.

امام جمعه بجنورد در ادامه به لغو سخنرانی یکی از نمایندگان مجلس در مشهد اشاره کرد و گفت: لغو این سخنرانی به هر دلیلی که از سوی مسؤولان زیربط تشخیص داده شده نباید به این اندازه بزرگ شود و به عنوان موضوعی کشوری مطرح شود.

وی تصریح کرد: با لغو این سخنرانی ببینید چه آشوبی در کشور به پا کرده و مردم را درگیر حاشیه سازی‌ها کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی افزود: برخی افراد مدعی شده‌اند که لغو یک سخنرانی مایه شرمساری شده است که باید به این افراد بگوییم که اگر تعداد شرمساری‌های موجود درکشور شمارش شود، مثنوی هفتاد من خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، اظهار کرد: آیا تعطیلی کارخانه‌ها، بیکاری مردم، عدم تعیین تکلیف مردم در مسکن‌های مهر مایه شرمساری نیست.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی افزود: رفتارهای دولت در عدم خرید برخی از محصولات تولید داخل و خرید آن از کشور چین و لطمه زدن به اقتصاد کشور آیا مایه شرمساری نیست؟

وی تاکید کرد: چرا وزارت نفت لوله‌های بدون درز تولیدی شرکت لوله گستر اسفراین را از این شرکت خریداری نمی‌کند و با این رفتار خود به اقتصاد کشور و موضوع بیکاری دامن می‌زند، اما لغو یک سخنرانی زمینه این همه شرمساری را برای برخی از آقایان فراهم می‌کند.

امام جمعه بجنورد گفت: باور کنید اگر یک سخنرانی در کشور تعطیل شد مشکل و فاجعه‌ای نیست، نظام ما قانون و معیار دارد و بر اساس این معیارها هر موضوعی قابل پیگیری است؛ اما آمار غلط به مردم ندهید.

وی در ادامه راهپیمایی 20 میلیونی خودجوش و مردمی اربعین امسال را مورد توجه قرار داد و گفت: این راهپیمایی بزرگ دنیا را تکان داد.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی حادثه تروریستی روز گذشته که در آن تعدادی از شیعیان کشورهای مختلف از جمله شماری از هموطنانمان به فیض شهادت نائل آمدند، را محکوم کرد و ضمن تسلیت این شهادت افزود: شکوه اربعین حسینی آنقدر بزرگ است که افراد شهید شده در روز گذشته زینت این واقعه بزرگ شدند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: هنوز شکوه این راهپیمایی بزرگ به اتمام نرسیده که زائران عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پای پیاده به سوی حرم مطهر امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی در حرکت هستند./ 9314/201/ب3

ارسال نظرات