۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۶۴۱۵۸

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

مشارکت 15 درصدی دانش آموزان قشم در حفظ موضوعی قرآن، تشییع پیکر پاک 5 شهید گمنام در شهرستان بندرخمیر و برگزاری هفته فرهنگ رضوی در هرمزگان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، اسلام دلیری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قشم با اشاره به اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گفت: دانش آموزان در این طرح، در هر هفته 2 آیه از قران را با موضوع های خاص حفظ می کنند.

وی افزود: طرح مصباح الهدی یا همان امام شناسی، گفتمان های دینی، حفظ قرآن و برگزاری محفل های انس با قرآن دانش آموزی از مهم ترین برنامه های قرآنی مدارس در قشم است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قشم تصریح کرد: راه رستگاری جامعه تمسک به سیره ائمه و عمل به آموزه های قرآنی و همچنین گسترش و ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه است. 

دلیری بیان کرد: از 30 آموزشگاه متوسطه دوره اول و دوم سطح شهر قشم ، 24 روحانی برای ترویج و اشاعه فرهنگ نماز اعزام شده اند و نماز جماعت در مابقی مدارس از سوی اولیای مدرسه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: مسابقات قرآن، عترت و مسابقات نماز دانش آموزی سطح آموزشگاهی پایان آذر ماه جاری برگزار و نفرات برتر به مرحله شهرستانی معرفی خواهند شد.

وی از جشن تکلیف دختران پایه سوم ابتدایی و پایه هشتم متوسطه دوره اول به عنوان دیگر برنامه های فرهنگی این معاونت نام برد که در آخر بهمن ماه یا دهه نخست اسفند ماه برگزار می شود.

تشییع پیکر پاک 5 شهید گمنام در شهرستان بندرخمیر

حجت‌الاسلام حسین جهانگیری امام‌ جمعه بندرخمیر در مراسم تشییع 5 شهید گمنام با بیان اینکه همه مردم مدیون خون شهدا و ایثارگری آنان هستند، گفت: خداوند شهدا را روزی‌خوران جاوید و زنده‌گان همیشگی تاریخ می‌داند و جامعه ما امروز بیشتر از همیشه نیازمند زنده نگاه‌داشتن یاد آنان است.

وی افزود: جامعه‌ سربلند ایران اسلامی محتاج ادامه فرهنگ شهادت است که چرا نام شهید دشمن‌شکن است و تفکر فدا کردن جان در راه خدا همه توطئه‌ها را خنثی می‌سازد.

در این مراسم معنوی مسؤولان و مردم حضوری پررنگ داشتند و با سردادن شعار شهادت آرزوی ماست، ولایت افتخار ماست بیعت خود را با آرمان شهدا فریاد زدند.
پیکر این شهدا برای تشییع به بندرعباس انتقال یافت.

قوه قضائیه رکن مهم نظام اسلامی است

حجت الاسلام محمدصادق اکبری رییس کل دادگستری هرمزگان در نشست شورای قضایی هرمزگان، سلامت دستگاه قضا و تلاش مستمر برای جلب رضایت مردم را به عنوان وظیفه ای اسلامی و هدف مبنایی قوه قضاییه برشمرد و گفت: قوه قضاییه پیشانی حاکمیت و رکن مهم نظام اسلامی است که پاکدستی ،سلامت و کارآمدی آن تأثیر بسزایی بر ارتقاء سطح سلامت و کارآمدی در دستگاه های دیگر دارد.

وی ضمن ابراز رضایت از تعامل موجود میان اعضاء این شورا، هماهنگی در عملکرد و برنامه‌ریزی‌ها را بستر‌ساز دستیابی به نتیجه مطلوبتر و تحقق اهداف پیش بینی شده برشمرد و بر لزوم تشریک مساعی و تلاش مستمر به منظور ارتقای شاخص ها تأکید کرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان نظارت را رکن مهم و کلید واژه مدیریت در دستگاه قضایی و سازمان های تابعه عنوان کرد و افزود: تعالی سازمانی بدون تعالی شخص ممکن نیست و نگاه ما به نظارت همراه با توجه به حسن ظن و اعتماد؛ هم نگاه به ملزومات اداری و ساختاری و هم نگاه توسعه محور و پیشرفت‌محور در عملکرد مجموعه قضایی استان می باشد.

برگزاری هفته فرهنگ رضوی در هرمزگان

علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: هفته فرهنگ رضوی با محوریت بندرعباس هم زمان با دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی در سراسر هرمزگان برگزار می شود.

وی افزود: هفته فرهنگ رضوی با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) بصورت گسترده در سراسر استان و به ویژه شهر بندرعباس برگزار می شود.

درویش نژاد بیان کرد: مخاطبان اصلی این برنامه ها عموم مردم هستند و هدف آن، آشنا کردن عموم مردم با فرهنگ منور رضوی و معرفی ظرفیت های مختلف است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان کرد: برگزاری نماشگاه های مختلف عکس، هنرهای تجسمی، خوشنویسی، اجرای نمایش های میدانی با موضوع فرهنگ رضوی، برگزاری همایش های مختلف، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی –هنری، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، عطر افشانی گلزار شهدا از جمله این برنامه هاست./303/851/ب1

ارسال نظرات