۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۶۵۳۳۶
حجت الاسلام نبویان:

پاره کردن برجام توسط ترامپ دروغی بزرگ است

حجت الاسلام نبویان موادی از برجام را به شدت تحقیر آمیز توصیف کرد و گفت: برجام سند طیف غرب‌گرا در ایران است، سندی که همه خط قرمزهای رهبری را زیر پا گذاشته و پاره کردن آن توسط ترامپ دروغی بزرگ است زیرا هیچ خواسته‌ای از آمریکا در آن نیست که اجابت نشده باشد.
نبویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام سید محمود نبویان ظهر امروز در همایش فرجام برجام در تالار فرهنگ دانشگاه پردیس قم دیپلماسی را به قرآنی و غربی تقسیم‌بندی کرد و گفت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «دشمن من و خودتان را به ولایت خود برنگزینید»، «با آن‌ها دوست و همکار نشوید» و  «رهبری کفار را نپذیرید».

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره‌ای به آیه «وَ لَقَدْ بَعَثْنا في‏ کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ» ابراز داشت: تمام ادیان برای مبارزه با استکبار و طاغوت آمده‌اند؛ امام هم فرمودند «کسی که دم از دوستی با آمریکا می‌زند یا جاهل است یا مزدور» حال باید نتیجه بگیریم که تمام این حرف‌ها افراطی‌گری است، یعنی امام هم افراطی بود؟

حجت‌الاسلام نبویان از نخبگان، اساتید و دانشجویان خواست تا بدون توجه به سخن مسؤولان کشوری درباره برجام خود به صورت مستقیم به متون معاهدات مذکور مراجعه کرده و آن‌ها را به دقت مطالعه کنند و اظهار داشت: احتمال پاره کردن برجام توسط ترامپ یک دروغ بزرگ است زیرا تمام انتظارات آمریکا در برجام تأمین شده است.

وی با مقایسه بندهای قراردادهای دولت سابق، ژنو، لوزان و وین تصریح کرد: هیچ کدام از خط قرمزهای رهبری نمانده که در امضای برجام زیر پا نرفته باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اشاره‌ای به تحقیر آمیز بودن مواد برجام گفت: از جمله همکاری‌های صلح آمیزی که در این معاهده آمده است کمک متخصصین روسی برای اطمینان از بین بردن غنی سازی است؛ جای انبار کردن سانیفیوژ‌ها را نیز آمریکایی‌ها باید برای ما مشخص می‌کردند.

حجت‌الاسلام نبویان تصریح کرد: جناح راست و چپ مهم نیست باید منافع نظام را در نظر بگیرید و با چشمانی باز قضاوت کنید، آیا واقعاً با امضای این برجام دنیا در مقابل جمهوری اسلامی ایران زانو زد؟

وی داشتن پلوتونیم به واسطه رآکتور آبی و بازفراوری پسماند هسته‌ای و توانایی ساخت بمب اتمی به این واسطه را تهدیدی برای اسرائیل دانست و ابراز داشت: به واسطه برجام تمام رآکتور آبی اراک از بتن پر شد و پسماند سوخت هسته‌ای نیز تعهد شد که به صورت کامل به خارج از کشور انتقال یابد تا اسرائیل در آرامش کامل باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأیید برجام توسط رهبر معظم انقلاب را با 28 شرط دانست و گفت: اگر کسی قصد داشت که این شروط را رعایت کند از امضای برجام امتناع می‌کرد.

حجت‌الاسلام نبویان بازرسی از مراکز نظامی را موردی تعهد شده در برجام توصیف کرد و ابراز داشت: روحانی در کتاب «امنیت ملی دیپلماسی هسته‌ای» خود به صراحت می‌گوید زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بودم آژانس هسته‌ای به ما پیشنهاد بازدید از مراکز نظامی را داد که خود می‌دانستیم این بازرسان و مکان‌هایی که باید بازدید شود از سوی سازمان‌های جاسوسی غرب تعیین خواهند شد.

وی در ادامه به مسائل ریزی از عقب‌نشینی‌های صورت گرفته در برجام اشاره کرد و گفت: در هر کدام از مذاکرات ما یک قدم عقب نشستیم و استکبار یک قدم جلو آمد، موشک‌های عماد هم چون در تعریف موشک‌های برد بالای سیصد کیلومتر و بالستیک قرار دارد باعث شده است که پرونده موشکی ایران دوباره مطرح شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با آوردن مثال‌هایی متعدد از اظهارات رئیس جمهور، ظریف و صالحی، با اطمینان گفت: هیچ کدام از این‌ها این سند امضا شده را به صورت کامل نخوانده اند، حال باید پرسید این متن را چه کسانی نوشته‌اند که شما بدون خواندن آن را امضا کرده‌اید، در حالی که در مقابل تمام تحریم‌ها که هیچ، حتی روابط بانکی ایران و کشورهای دیگر برقرار نشده است.

حجت‌الاسلام نبویان تصریح کرد: برجام سند طیف غرب‌گرا در ایران است و هر وقت طیفی غرب گرا بر این کشور حاکم شود شاهد اسنادی اینچنینی خواهیم بود.

وی در پایان به آیه 8 سوره توبه اشاره کرد و گفت: هر وقت به سران کفر اعتماد کردید ضربه خواهید خورد، این‌ها وقتی ابزار اقتدار را از شما گرفتند دیگر به عهدشان وفا نمی‌کنند./836/پ201/ج1

ارسال نظرات