۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۶۵۴۵۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

اقتصاد اسلامی احیای فرهنگ وقف است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اقتصاد اسلامی احیای فرهنگ وقف است، گفت: اگر صادقانه به این فرهنگ عمل شده و زیبایی های این فرهنگ دیده شود مردم مشارکت بیشتری خواهند داشت.
حجت الاسلام آیت عباسیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام آیت عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه صبح امروز در همایش یاوران وقف که در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: همایش یاوران وقف در جهت تقدیر از اصحاب رسانه ای است که زحمات قابل توجهی در نشر فرهنگ وقت کشیده و به یاوران وقف تبدیل شده اند و در زمره یاوران وقف قرار گرفتند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان این که وقف آثار و برکات زیادی در جامعه دارد، گفت: جامعه مشکلات و کاستی های فراوانی دارد و اشاعه فرهنگ وقف سبب می شود جامعه از سوی مردم اداره شود و این امر سبب می شود بار بزرگی از دوش دولت برداشته شود.

وی ادامه داد: وضعیت اداره جامعه با توجه به کمبود منابع مالی دولت بدون مشارکت مردم نخواهد گذشت، این فرهنگ در گذشته در دین اسلام وجود داشته و حوزه های علمیه، بیمارستان ها و دیگر مکانهای خیریه از سوی وقف اداره می شد.

این مسؤول اظهار داشت: نشر وقف در جامعه از ضروریات است، رهبر معظم انقلاب می فرماید اقتصاد مقاومتی را احیا کنید، اقتصاد مقاومتی بدون وقف معنا ندارد زیرا مردم محور است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: اوقاف با وقف خودکفا است و تنها اداره ای که با مشکل بودجه در تحریم ها مواجه نشد اداره اوقاف بود که در بحث اعزام مبلغ نیز موفق تر بود و این مهم به دلیل ریشه های اقتصاد مقاومتی در فرهنگ وقت است.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به بیانات امام خمینی(ره)، گفت: وقتی که تبلیغات شروع شد برکات و آثار وقف را خواهید دید و مشکلات جامعه را می توان با فرهنگ وقف مرتفع کرد و دولت باید برای ترویج فرهنگ وقف وقت گذاشته و نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشد.

این مسؤول در پایان بیان داشت: رسول اکرم(ص) و اصحاب و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جهت احیای فرهنگ وقت تلاش کردند، زیرا اقتصاد اسلامی احیای فرهنگ وقف است؛ اگر صادقانه به این فرهنگ عمل شود و زیبایی های این فرهنگ دیده شود مردم مشارکت بیشتری خواهند داشت./857/203/ب2

ارسال نظرات