۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۶۹۵
استاد اخلاق حوزه علمیه:

محبت الهی انسان را سعادتمند می کند

حجت الاسلام بنابی گفت: با تقویت تعلق به خدا از نظر کمی و کیفی اعتقادات انسان راسخ تر و وسوسه های شیطانی بی تأثیر خواهد بود و در نتیجه انسان به سعادت اخروی دست پیدا خواهد کرد.
محبت خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام شیخ عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) بناب در جمع طلاب این مدرسه علمیه، با اشاره به محبت و تعلق انسان به امور مختلف، اظهار داشت: محبت با توجه به متعلق آن به انسان ارزش و جایگاه می دهد.

وی با بیان اینکه در رأس همه محبتها و تعلقات، محبت الهی است، خاطرنشان کرد: با تقویت تعلق به خدا از نظر کمی و کیفی اعتقادات انسان راسخ تر و وسوسه های شیطانی بی تأثیر خواهد بود، محبت انسان به مبدأ هستی وی را از نظر مراتب وجودی و شخصیت معنوی تقویت و والا خواهد کرد.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بناب با مقایسه محبت الهی با سایر محبتها با اشاره به آیه ۲۴ سوره مبارکه توبه، تصریح کرد: ترجیح محبت به خدا بر سایر محبتهای دنیوی انسان را مقرب درگاه الهی خواهد کرد و انسان نیز در نزد خداوند متعال محبوب خواهد شد و هر روز بر درجات معنوی و اخروی انسان افزوده می شود.

وی با بیان اینکه انسان باید با تمسک به حب الهی خود را از دوزخ و عذاب اخروی برهاند و اجازه ندهد که معصیت و گناه در وجود او ریشه بیندازد، گفت: انسان باید محبت الهی را غایت و هدف نهایی خود قرار دهد و دیگر حب و بغضهای خود را در مسر خداوند متعال منظم کند و حب او و بغض او برای خدا باشد.

این استاد اخلاق حوزه با تأکید بر صیانت از قرار گرفتن در ورطه گناه و معصیت، بیان داشت: گناه انسان را از خدا دور می کند و عذاب الهی را برای وی به ارمغان می آورد، بنابراین با تمسک به حب الهی نباید اجازه داد انسان در ورطه عذاب و شقاوت قرار گیرد، محبت الهی ناجی انسان از عذاب آخرت است.

وی با بیان اینکه حب دنیوی طبق روایات صدر معاصی و گناهان است، افزود: اگر حب الهی در انسان ریشه اندازد سایر محبتهای او نیز سمت و سوی الهی خواهد داشت و امورات زندگی سمت و سویی اخروی پیدا خواهد کرد، محبت دنیا انسان را از بهشت برین و نعمات الهی زمانی که سمت و سوی الهی نداشته باشد محروم خواهد کرد.

حجت الاسلام بنابی در پایان با تأکید بر توجه فرد به روابط و محبتهای خود، تصریح کرد: اگر در هدایت محبت خود به سمت خدا موفق باشیم خواهیم توانست در دنیا و آخرت سربلند باشیم، اما حب دنیوی که رأس هر خطا و معصیتی است انسان را در دنیا خوار و در آخرت مغبون خواهد کرد./۸۵۴/203/ب2

ارسال نظرات