۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۶۵۹۷۷
امام جمعه موقت تبریز:

ارتباطات شیعه در زمان امام حسن عسکری به اوج خود رسید

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه با وجود خفقان حاکم ارتباطات شیعه تا زمان امام عسکری(ع) بسیار گسترش یافت، گفت: شاید علت خفقان حاکم علیه امامان شیعه همین امر بوده است.
آیت الله آل هاشم

آیت الله سید محمدحسین آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تسلیت ایام شهادت امام یازدهم شیعیان، امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: زمانی که حکام ظالم نتوانستند وجود شریف ایشان را تحمل کنند، ایشان را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه امروز نیز گروه های تروریستی داعش و تکفیریها مسیر همان حکام ظالم را که توان تحمل اندیشه امامان شیعه را نداشتند را ادامه می دهند، ابراز داشت: از این رو بارها شاهد اقدامات تروریستی این گروه های تکفیری تروریستی به حرم امامان شیعه و تخریب این حرمهای شریف بودیم.

امام جمعه موقت تبریز حرمهای اهل بیت(ع) را نماد اندیشه شیعی و مروج تفکر ائمه اطهار(ع) دانست و ابراز داشت: علت اصلی تعرض گروه های تروریستی به حرم امامان شیعه از همین جهت است، چرا که این گروه های تروریستی تحمل اندیشه علوی و شیعی را ندارند و با آن به شدت دشمن هستند.

وی با بیان اینکه امروز حرم امام عسکری(ع) و بازسازی دوباره آن سبب شد تا چشم دشمنان ائمه کور شود، افزود: امام عسکری(ع) که پدر امام عصر(عج) است در دوران حیات خود در شدیدترین شرایط و خفقان حاکم زندگی می کرد چرا که دشمنان اهل بیت(ع) از وجود نورانی امام عصر(عج) هراس داشتند.

آیت الله آل هاشم با اشاره به گسترش ارتباطات شیعه در زمان امام عسکری(ع)، گفت: در هیچ زمانی ارتباط شیعه و گسترش تشکیلاتی شیعه در سرتاسر دنیای اسلام، مثل زمان حضرت جواد(ع) و حضرت هادی(ع) و حضرت عسکری(ع) نبوده است، وجود وکلا و نواب و همین داستانهایی که از حضرت هادی(ع) و حضرت عسکری(ع) نقل می‌کنند نشان از عمق این اتباط است.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار از زمان امام جواد(ع) در غربت بسیاری بودند، گفت: هر چه به پایان دوره‌ حضرت عسکری(ع) نزدیک تر می شویم، این غربت بیشتر می‌شود، حوزه‌ نفوذ ائمه اطهار(ع) و وسعت دایره‌ شیعه در زمان این سه امام، نسبت به زمان امام صادق(ع) و امام باقر(ع) شاید ده برابر است و این با وجود خفقان بسیار علیه امامان امر عجیبی است.

امام جمعه موقت تبریز علت قرار دادن ائمه اطهار(ع) در سختی و تنگنا را همین گسترش ارتباطات شیعه با امامان دانست و ابراز داشت: دشمنان علوی و فرهنگ شیعه از ارتباط میان شیعیان با امامان معصوم هراس داشتند و می ترسیدند که حکومت به ناحق آنها دچار خدشه و نابودی شود.

وی با بیان اینکه امام عسکری(ع) در بیست و هشت سالگی به شهادت رسید که نشان از کینه شدید حاکمان جور نسبت به ائمه اطهار(ع) داشت، گفت: امروز نیز گروه های تکفیری که رو به اضمحلال و نابودی هستند تلاش می کنند نور امامان معصوم را خاموش کنند، ولی در طول ۱۴۰۰ سال به این هدف خود دست پیدا نکردند./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات