۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۴۶۶۲۰۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برگزاری نخستین همایش وحدت در شهرستان مانه و سملقان، مبارزه با مدعیان دروغین از شاخصه‌های منتظران واقعی ظهور و مرمت 75 درصد گلزارهای شهدا در شیروان عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام هادی پروین، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان از برگزاری نخستین همایش وحدت با حضور علماء، طلاب و روحانیان شیعه و سنی در این شهرستان به مناسبت هفته وحدت خبر داد.

وی اظهار داشت: این همایش به مناسبت آغاز هفته وحدت و ایام باسعادت میلاد آخرین پیام‌آور الهی، پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی (ص) در روستای تازه یاب بخش مرکزی از توابع این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام پروین افزود: همایش وحدت صبح روز دوشنبه 22 آذرماه سال جاری به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و با همکاری فرمانداری، امام جمعه، مسؤولان ادارات، روحانیان و طلاب شیعه و سنی در روستای تازه یاب بخش مرکزی از توابع مانه و سملقان برگزار می‌شود.

مبارزه با مدعیان دروغین از شاخصه‌های منتظران واقعی است

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به رسالت‌های سنگین مسلمانان و منتظران در عصر غیبت گفت: تمسک به ولایت مهم‌ترین رسالت مسلمانان در عصر غیبت امام زمان (عج) است.

وی اظهار داشت: عصر غیبت امام عصر (عج) از دوران بسیار سخت و سنگین است، بر همین اساس برای نگهداری انسان‌ها از انحراف و جلوگیری از آسیب دیدن دین‌داری اشخاص، وظایف و رسالت‌های متعددی بر عهده منتظران و مسلمانان گذاشته شده که از طریق روایات ائمه اطهار(ع) برای مسلمانان تبیین گشته است.

حجت‌الاسلام مهرپویان با بیان اینکه طلاب و روحانیون باید فضای فکری و معنوی جامعه را پذیرای حکومت مهدوی کنند، افزود: انسان باید تلاش کند تا معرفت حقیقی نسبت به این امامان پیدا کرده و در بهره‌گیری از سیره و معارف والای ائمه اطهار (ع) کوشا باشد.

75 درصد گلزار شهدا در شیروان مرمت شد

غلامحسن صفایی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: تاکنون 75 درصد گلزار شهدا در این شهرستان خراسان شمالی مرمت شده است.

وی با بیان اینکه گلزار شهدای مرمت و بازسازی شده در شهر قوشخانه و بخش مرکزی و سرحد این شهرستان واقع شده است اظهار کرد: در گلزارهای شهدای این شهرستان، پیکر 570 شهید انقلاب و دوران دفاع مقدس مدفون شده است.

صفایی با بیان اینکه هم اکنون 12 گلزار شهدا در این شهرستان باید مرمت و بازسازی شود گفت: این تعداد طرح برای 64 شهید انقلاب و دوران دفاع مقدس است که برای مرمت و بازسازی این تعداد در شهر قوشخانه و بخش مرکزی و سرحد این شهرستان 20 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

ضرورت تبیین وظایف امت در عصر انتظار و غیبت

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج با اشاره به نهم ربیع‌الاول آغاز هفته امامت حضرت مهدی (عج) گفت: باید وظایف امت در عصر انتظار و غیبت برای آحاد جامعه تبیین شود.

وی اظهار کرد: از مهم‌ترین وظایف شیعیان در عصر غیبت دعا برای امام زمان (عج) است، دعاهایی مانند دعای فرج که در بین شیعیان رایج است.

حجت‌الاسلام قلیزاده با اشاره به لزوم شناخت صفات و سیره حضرت مهدی (عج)، افزود: یک عاشق دلباخته امام و یک منتظر حقیقی باید بداند که محبوبش از چه صفاتی برخوردار است و چه سیره و روشی در زندگی و سایر شئون او قرار دارد./303/9314/ب1

ارسال نظرات