۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۶۶۷۷۱
مسؤول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان:

ائمه جماعات نسبت به رخدادهای مسجد بی اهمیت نباشند

مسؤول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب امام جماعت را به عنوان کسی که شغلش این است معرفی کردند و این مطلب به لزوم مسؤولیت پذیری ائمه جماعات اشاره دارد که مسؤولیت ارزشمندی به عهده دارند از این رو ائمه جماعات نسبت به رخدادهای مساجد نمی توانند بی اهمیت باشند.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی جلالی مسؤول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان پیش از ظهر امروز در همایش فصلی روحانیان ائمه جماعات مدارس، ادارات و مساجد در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان اظهار داشت: از بهمن ماه سال گذشته اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان در بخش های مختلف شروع به کار کرده است.

وی بیان داشت: یکی از زمینه های فعالیت این اداره در رابطه با اعزام روحانیان به مناطق و مراکز مختلف است که تحت سامانه طراحی شده در این زمینه در حال انجام است از این رو تنها جایگاه اعزام روحانیان، سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام جلالی عنوان داشت: در زمینه آموزش و ارتقای سطح علمی مبلغان و روحانیان نیز برنامه های زیادی تدارک دیده شده است اما متاسفانه استقبال مناسبی صورت نمی گیرد در حالی که همه ما نیاز به ارتقای سطح علمی و کاربردی داریم.

وی ادامه داد: در جهت نظارتی نیز سعی شده اقدامات لازم جهت پیشبرد بهتر امور صورت گیرد تا هم ادارات و مدارس و مساجد به خوبی از حضور روحانیان آگاه و عالی بهره مند شوند و هم روحانیان از امکانات به درستی بهره مند شوند.

حجت الاسلام جلالی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب امام جماعت را به  عنوان کسی که شغلش این است معرفی کردند و این مطلب به لزوم مسؤولیت پذیری ائمه جماعات اشاره دارد که مسؤولیت ارزشمندی به عهده دارند از این رو ائمه جماعات نسبت به رخدادهای مساجد نمی توانند بی اهمیت باشند.

مسؤول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان خاطر نشان کرد: امام جماعتی که به مساجد معرفی می شود لازم است در عمده بحث های فرهنگی شرکت داشته باشند و کمتر در امور اجرایی وارد شوند اگرچه در بحث نظارت و ارئه راهکار می توانند ورود غیر مستقیم داشته باشند.

وی در پایان اشاره کرد: لازم است امام جماعت در مراسم مساجد حضور چشمگیر داشته باشد و در بهره مندی از جوانان کمال تلاش خود را داشته باشد و اگر ظرفیت مسجد به حدی است که در ایام اعتکاف می تواند پذیرای معتکفان باشد معرفی شده و اقدام لازم صورت گیرد./202/9703/ب1

ارسال نظرات