۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۴۶۶۸۱۶
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه مطرح کرد؛

پژوهش راه خنثی سازی شبهات اعتقادی

حجت الاسلام غیبی با اشاره به اینکه موضوع‌های مهم و بزرگی وجود دارد که باید مورد پژوهش و تحقیق قرار بگیرند، گفت:‌ موضوعات و شبهات اعتقادی، فضای مجازی و اینترنت وجود دارد که باید جواب‌های به روزی به این شبهات داده شود که اذهان عمومی را درگیر نکند.
حجت الاسلام غیبی

حجت‌الاسلام علی‏رضا غیبی، نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، پژوهش را از موضوعات بسیار مهم در حوزه دانست و اظهار داشت: همان گونه که در حوزه علمیه، تبلیغ بسیار مهم است و یکی از خروجی‌های آن است، یکی دیگر از خروجی‌های حوزه هم باید پژوهش باشد.

وی با بیان اینکه پژوهش از زمان‌های قدیم مورد نظر و توجه بود، بیان کرد: قبل از انقلاب استادان ما تأکید داشتند کتابهایی که تدریس می شد را به صورت تطبیقی بخوانیم، در واقع آنها ما را راهنمایی و تشویق می‌کردند که به تحقیق در قرآن و احادیث بپردازیم.

حجت الاسلام غیبی اضافه کرد: ما در جایی شکست خورده‌ایم که طلاب را با تحقیق و پژوهش آشنا نکرده ایم، در سرکشی‌های که ما در حوزه های استان‌ها داشتیم متوجه این امر شده‌ایم که متأسفانه به پژوهش، تحقیق و کاربردی کردن درس‌ها اهمیت چندانی داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با مدیریت جدید رویکرد این است که روی پژوهش دقت لازم انجام شود، اظهار کرد: نمی‌توان به صورت کلی گفت که در این زمینه هیچ اقدامی انجام نشده، امروز در قم مراکز پژوهشی خوب و متعددی داریم.

پایین بودن نسبت پژوهش ها با توجه به جمعیت 90هزار نفری طلاب

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: درست است که مراکز متعدد و خوبی داریم ولی تحقیق و پژوهش کاربردی با توجه به انبوه جمعیت 90هزاری طلاب در حوزه نسبتی بسیار کم است.

حجت الاسلام غیبی با اشاره به اینکه موضوع‌های مهم و بزرگی وجود دارد که باید مورد پژوهش و تحقیق قرار بگیرند، گفت:‌ موضوعات و شبهات جدیدی در جامعه، فضای مجازی و اینترنت وجود دارد که باید جواب‌های به روزی به این شبهات داده شود که در ذهن مردم اثر نکنند.

وی افزود: ما انتظار داریم مراکز آموزشی، معاونت آموزشی و معاونت پژوهش در این مساله قدم‌های مثبت و خوبی بردارد که امروز روند و چشم انداز جدید هم همین است و آیت الله اعرافی هم بر این مسأله تاکید داشتند.

حجت الاسلام غیبی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که قضیه پژوهش به روز شود و نگذاریم شبهه‌ها مطرح شود و اثر خودش را در جوانان و نوجوانان ما بگذارد.

نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در پایان گفت: اهمیت این قضیه برای همه مشخص است ولی در مرحله عمل کمی کوتاهی می‌شود؛ بنابراین باید استادان پژوهش زیاد شود و راه تحقیق و پژوهش را به طلاب از همان پایه های اول یاد دهند که از همان ابتدای ورود به حوزه با تحقیق و پژوهش آشنا و در نهایت محقق و پژوهشگر خوبی در جامعه شوند./875/302/ب3

ارسال نظرات