۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۶۷۴۰۵
نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف مطرح کرد؛

ضرورت بصیرت طلاب نسبت به جنگ نرم و راه های مقابله با آن

حجت الاسلام طالب پورگفت: دشمن بعد از ناکامی در 8 سال دفاع مقدس به این نتیجه رسید که تنها راه مقابله با نظام جمهوری اسلامی و اسلام جنگ نرم است.
حجت الاسلام طالب پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام محسن طالب پور، نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف عصر امروز در همایش استانی طلیعه حضور که با حضور 1150 طلبه خواهر از سراسر استان اصفهان در حسینیه فاطمه الزهرا نجف‌آباد برگزار شد، گفت: یکی از اهداف دشمن در جنگ نرم، تضعیف جایگاه روحانیت و ولایت‌فقیه است.

وی با اشاره به برخی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب که در طی سال‌ها درباره جنگ نرم فرمودند، افزود: رهبر معظم انقلاب در یکی از فرمایشاتشان، هدف جنگ نرم را استحاله نظام جمهوری اسلامی بیان کردند و این اصلی‌ترین هدفی است که دشمن به دنبال آن در جنگ نرم است.

حجت‌الاسلام طالب پور با تقسیم‌بندی جنگ‌ها در طول تاریخ بشری بیان داشت: جنگ سخت، جنگ نیمه سخت، جنگ نرم که دگرگونی فکر و اندیشه و باورها و تغییر سبک زندگی در آن است و جنگ و قدرت هوشمند که مصداقش همان سخن استکبار است که همه گزینه‌ها روی میز است، چهار تقسیم‌بندی درباره جنگ است.

وی درباره ابعاد جنگ نرم خاطرنشان کرد: تغییر باورها بدون درگیری نظامی با استفاده از مدیریت احساسات با ایجاد شبهه و تردید با استفاده از نیروهای داخلی و در این جنگ نه تنها دشمن هزینه‌ای نمی‌کند، بلکه کسب درآمد هم می‌کند و اکنون 25 سال از حضور جنگ نرم دشمن در این کشور و انقلاب می‌گذرد مهاجمان حتی از رهبر نظام نیز در جنگ نرم نمی‌گذرند.

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف درباره چرایی شکل‌گیری جنگ نرم بیان داشت: دشمن بعد از 8 سال دفاع مقدس به این نتیجه رسید که برای نابودی این انقلاب باید سه عنصر اصلی نهضت عاشورا، روحانیت، ولایت‌فقیه و وحدت مردم را هدف قرار دهد تا بتواند پایه‌های این نظام را سست و نابود کند.

وی درباره مهم‌ترین بعد جنگ نرم افزود: بعد اعتقادی در جنگ نرم با شبهه افکنی، سوء استفاده از جایگاه روحانیت، فرقه سازی و باندبازی دینی، مرجع تراشی و فتاوای جعلی و شاذ، دین سازی با عرفان‌های کاذب، ترویج افراطی‌گری مذهبی که نمونه‌اش گروه داعش و شیعه انگلیسی است که هر دو، دو لبه یک قیچی هستند، ترویج خرافه و بدعت، تشکیک در عقاید و باورهای دینی و ترویج اسلام لیبرال یا آمریکایی که متأسفانه در جامعه بسیار شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام طالب پور درباره اسلام لیبرال نیز توضیح داد و گفت: جدا کردن دنیا و دین از یکدیگر هدف اصلی در اسلام لیبرال است که دین جای خودش، دنیا هم جای خودش که امروزه حتی در اماکن مذهبی شاهد هستیم که به بانوان بدحجاب چادر می‌دهند یعنی خدای خیابان با خدای مسجد دو تا است.

وی درباره راه‌های مقابله با جنگ نرم نیز بیان داشت: خداوند در آیات الهی راه مقابله با این جنگ را نیز بیان کرده است «فَمَنِ اعْتَدَى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَيْكُمْ» که باید با این جنگ‌افروزان همانند خودشان عمل کنیم و در مرحله اول باور کنیم که در حال جنگ هستیم که حتی در این دوران گروهی هنوز به این باور نرسیده‌اند، داشتن بصیرت و دشمن‌شناسی و تقویت بنیان‌های اعتقادی جامعه از دیگر راهکارهای مبارزه با جنگ نرم است.

حجت‌الاسلام طالب پور در ادامه تصریح کرد: مهم‌ترین ابزار ما در جنگ نرم، کربلا و نهضت عاشورا است که در سایه برکات این مکتب می‌توانیم سخت‌ترین ضربات را به دشمن وارد کنیم./202/1306/ب1

ارسال نظرات