۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۶۸۵۲۳
امام جمعه گناوه:

کرسی های آزاد اندیشی اثرات مطلوبی در جامعه دارد

امام جمعه گناوه گفت: یکی از مطالبات رهبری این است که می فرمایند باید کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ظهور کند، قطعا این کرسی های آزاد اندیشی اثرات زیادی دارد و افراد نسبت به آسیب های اجتماعی که در جامعه وجود دارد، می تواند به وسیله آن به نتیجه مطلوب برسد.
امام جمعه گناوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه شامگاه دوشنبه کرسی آزاد اندیشی با موضوع "رابطه دین و شادی" با حضور امام جمعه گناوه، دانشجویان و طلاب، در دانشگاه پیام نور گناوه برگزار شد.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در این کرسی های آزاد اندیشی گفت: یکی از مطالبات رهبری این است که می فرمایند باید کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ظهور کند، قطعا این کرسی های آزاد اندیشی اثرات زیادی دارد و افراد نسبت به آسیب های اجتماعی که در جامعه وجود دارد، می تواند به وسیله آن به نتیجه مطلوب برسد.

وی با اشاره به موضوع این کرسی که آیا دین اسلام دین شادی و نشاط است یا غم، اظهار کرد: قطعا شادی یک ضرورت برای هر انسانی است و شادی و زندگی رابطه مستقیم دارند و اگر نباشد انسان نمی تواند به هدفش برسد و یکی از نشانه های جامعه سالم، نشاط است.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: آن چیزی که به انسان شادی می دهد، امیدواری است و اگر نباشد انسان مغموم است، امید سبب دوام و قوام زندگی می شود و اگر در جامعه ای امید و شادی وجود نداشته باشد، آن جامعه به هدفش نمی رسد.

حجت الاسلام رکنی حسینی تاکید کرد: انسان در زندگی هیچگاه نباید مایوس باشد چرا که نا امیدی یکی از گناهان کبیره است؛ متاسفانه در استان و شهر ما، افراد که به سن 60 سال رسیدند، نا امید و گوشه گیر می شوند.

وی انواع شادی را حقیقی و زودگذر دانست و عنوان کرد: برخی از شادی ها در ضمیر و نهاد انسان است و آن نشاط حقیقی، راز و نیاز با ذات کبریا است، از این رو عشق واقعی انسان به خدا می تواند شادی را ایجاد کند.

امام جمعه گناوه به شادی زودگذر اشاره و تصریح کرد: برخی می گویند مواد مخدر مصرف می کنیم شادی آور است، درست است که شادی می آورد ولی عواقب آن تلخی است، اگر اسلام از برخی شادی ها جلوگیری کرده، به خاطر برآیند آن است./846/202/ب3

ارسال نظرات