۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۶۸۶۹۰
آیت‌الله صفایی بوشهری:

حوزه علمیه علوم انسانی غیر اسلامی را نقد کند

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: روحانیت و حوزه‌های ما باید در عرصه علمی ورودی جدی‌تر پیداکرده و با نقد علوم انسانی غیر اسلامی، علوم انسانی اسلامی را در جهان تبلیغ کند که خود این تبلیغ، سبب جذب جامعه جهانی به اسلام می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر عصر امروز در مراسم تجلیل از اعضای دبیرخانه کنگره علامه بلادی بوشهری گفت: همایش بزرگداشت مفاخر روحانیت و جشنواره علامه بلادی بوشهری در تاریخ استان بی‌نظیر بوده و در سطح کلان کشور، تنها استانی هستیم که سالانه تکریم روحانیت به شکل گسترده و علمی و پژوهشی انجام می‌شود.

وی افزود: این کنگره، تأثیر بسیار عمیقی در سطح جامعه استانی و ملی داشته و توانسته دیدگاه برخی مسؤولان در سطح کشور را نسبت به استان تغییر دهد.

امام‌جمعه بوشهر اظهار داشت: ما در هندسه تمدن اسلامی، هم به علم، دانش و فناوری نیازمندیم و هم به تولید منابع انسانی کارآمد و هم برنامه دانش‌بنیان اسلامی و نقش روحانیت در هر سه مورد، بسیار مهم است.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: روحانیت و حوزه‌های ما باید در عرصه علمی ورودی جدی‌تر پیدا کرده و با نقد علوم انسانی غیر اسلامی، علوم انسانی اسلامی را در جهان تبلیغ کنند که خود این تبلیغ، سبب جذب جامعه جهانی به اسلام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: تولید علم و پیشرفت علمی، تولید منابع انسانی کارآمد و برنامه‌ریزی دانش‌بنیان، مثلثی است که فرآیند آن تمدن اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در تاریخ خود روحانیان بزرگی همچون علامه بلادی و سید علی‌نقی دشتی را تجربه کرده، بیان کرد: جشنواره علامه بلادی در پی ایجاد گفتمان غالب رشد علمی، پژوهشی و انقلابی روحانیت استان است.

امام‌جمعه بوشهر تأکید کرد: آینده حوزه‌های علمیه استان بوشهر، هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم از نظر منابع انسانی کارآم، فوق‌العاده تابناک است و در آینده‌ای نزدیک به مرکزیت حوزوی کشور مبدل خواهد شد و جشنواره علامه بلادی، یکی از عوامل تحقق این هدف است.

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: با انجام چنین کارهای علمی و دقیق، استان بوشهر در حال رسیدن به جایگاه حوزوی شایسته خودش است و در 5 سال آینده خواهیم دید که بوشهر به‌عنوان قطب حوزوی جنوب ایران تجلی پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر دیگر جزء استان‌های دسته چندم کشور نیست، بلکه در سطح استان‌های برتر ایران در زمینه‌های مختلف تاریخ، روحانیت، منابع سرزمینی و پژوهشی علمی قرار دارد.

به گزارش رسا، در پایان این دیدار از اعضای کنگره ملی علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری با اهدای هدایایی، تجلیل شد./202/846/ب1

ارسال نظرات