۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۴۶۹۷۲۶
نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد:

انجمن‌های خیریه امین خدا و مبلغان توحید هستند

حجت‌الاسلام حسناتی درباره اهمیت انجمن‌های خیریه گفت: مجموعه‌های خیریه کارشان ذکر و یاد خدا و اعلام توحید است و این خیران امین خداوند در زمین هستند و مردم اهل و عیال خدا هستند و باید این امانت‌داران، اهل و عیال خدا را به خوبی کرامت کنند.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، شب گذشته در مراسم افتتاح فاز اول مجتمع خدماتی درمانی آموزشی قمربنی هاشم نجف‌آباد که با حضور قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور اجتماعی برگزار شد، گفت: باید به فکر پاک عزیزانی که به فکر کمک به نیازمندان هستند، آفرین گفت، که اینان خادمان خدا در زمین هستند.

وی با بیان آیاتی از قرآن کریم درباره عظمت خداوند و نقش خیران، افزود: خداوندی که «وَ لِلَّهِ جُنُودُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ » و «هُوَ الرَّزَّاق‏» است، چه نیازی به انسان دارد، ولی این سنت الهی است که همه در این دنیا آزمایش شوند «نَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَ الْخَيْرِ فِتْنَة» و این خیریه‌ها یکی از زمینه‌های آزمایش بشری است.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) درباره سختی‌های دنیا، بیان داشت: حضرت بلا و گرفتاری دنیا را سه بخش کردند، بلا و گرفتاری مالی و سخت‌تر از آن بلا و گرفتاری جسمی و سخت‌تر از آن بلا و گرفتاری قلبی است و اگر این‌گونه مجموعه‌ها با همت شما خیران شکل گرفته است، نباید به خود ببالید، بلکه چنین جلساتی برای تشکر از خدا است که ما را برای خدمت به بندگانش پذیرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: آنانی که در چنین مجموعه هایی خدمت می‌کنند، بخشی از وظایف الهی خودشان را عمل کردند و بیش از آنکه به دیگران کمک کرده باشند، به خودشان کمک کردند و قبل از آنکه مریض جسمی را درمان کنند، بیماری قلبی خود را درمان کردند.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد به داستان قارون به عنوان یکی از عبرت‌های قرآنی‌ها اشاره کرد و بیان داشت: وقتی تخصص و ثروت در کنار خدمت‌رسانی به مردم نباشد، همانند داستان قارون است که «فَخَسَفْنا بِهِ وَ بِدارِهِ الْأَرْضَ» شد و خودش و هستی‌اش را زمین بلعید و اگر انسان توفیقی در هر زمینه‌ای کسب می‌کند، نعمتی و آزمایش الهی است.

وی درباره اهمیت انجمن‌های خیریه نیز، خاطرنشان کرد: مجموعه‌های خیریه کارشان ذکر و یاد خدا و اعلام توحید است و چنین افرادی که با امکانات خود در جهت خدمت به مردم گام بر می‌دارند، امین خداوند در زمین هستند و مردم اهل و عیال خدا هستند و باید این امانتداران، اهل و عیال خدا را به خوبی کرامت کنند.

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: برگزاری چنین نشست‌هایی از مهم‌ترین راه‌های تبلیغ فرهنگ ناب خیر بودن است که باید در چنین راه‌هایی با اخلاص، صفا و همدلی و خالصانه گام برداریم.

در این مراسم علی سلیمان نژاد، مدیرعامل انجمن خیریه قمربنی هاشم نیز گفت: این خیریه از سال 1374 کار خود را آغاز و هم اکنون بیش از 4هزار نفر از یبماران غرب استان اصفهان را تحت پوشش دارد که روزانه بالغ بر 80نفر مراجعه کننده به این مرکز هستند و در پایان این مراسم از زحمات 20ساله این خیر به نحو شایسته‌ای تقدیر شد. /1306/202/ب2

ارسال نظرات