۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۷۰۳۶۶

نخستین همایش حماسه 9 دی در آینه رسانه در ایلام برگزار شد

نخستین بار همایش حماسه 9 دی در آینه رسانه، با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)، مدیرکل صدا و سیمای و مسؤول شورای هماهنگی سازمان تبلیغات ایلام برگزار شد.
جلال وحیدنیا نهم دی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، امروز برای نخستین بار همایش حماسه 9 دی در آینه رسانه، با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)، مدیرکل صدا و سیما و مسؤول شورای هماهنگی سازمان تبلیغات ایلام برگزار شد.

در این مراسم ابتدا حجت الاسلام علی چراغی پور، رییس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی ضمن خیر مقدم به حاضرین در این همایش، به شرح برنامه اجرا شده و در دست اجرا یوم الله 9 دی پرداخت و این روز را یکی از مهمترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی دانست و اهمیت بزرگداشت آن را برابر با 22 بهمن دانست.

در ادامه سید صادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام به تببین اهداف فتنه 88 اشاره کرد و گفت: مردم ایلام در این روز، وفاداری به‌نظام، بصیرت نسبت به مسائل اعتقادی و اتکای به ائمه معصومین(ع) تبعیت از ولایت‌فقیه پیشرو شدند و این برگ زرینی بود که در تاریخ ایلامیان در مبارزات انقلابی خود ثبت و ضبط کردند.


وی ادامه داد: رسانه در انعکاس موضوعات و هدف قرار دادن جامعه و مخاطبین و ارسال پیام در بخش‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری تأثیرگذاری بسیاری در زمینه‌ها و فضاهای مختلف جامعه داشته‌اند و دارند. رسانه‌ها اصحاب رسانه در دوران دفاع مقدس به‌عنوان سنگر سازان بی سنگر حوادث جنگ را ثبت و ضبط کردند و از دریچه دوربین حوادث و وقایع تاریخی جنگ شهامت‌ها و دلاورمردی های رزمندگان را منعکس کردند.

حسینی یادآور شد: رسانه هنر است، رسانه یک شمشیر دولبه است که باید از این شمشیر دولبه برای رساندن پیام اسلام و انقلاب استفاده شود، امروز مخالفان این کشور و ضدانقلاب از لبه تیز شمشیر  رسانه و هنر برای مقابله با اعتقادات جوانان ما استفاده می‌کنند و ما نیز باید از این هنر در راستای انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: باید در این شرایط از رسانه به بهترین شکل استفاده شود، برای مقابله با جنگ نرم جنگ سخت، جنگ عقیدتی و توطئه‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی دشمن که برنامه‌های مختلف برای تغییر ذائقه فرهنگی کشورهای مختلف برنامه‌ریزی کرده‌اند استفاده شود.

در ادامه نیز علیرضا شیروی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام به نقش رسانه در ایام فتنه سال 88 اشاره کرد و اظهار داشت: برخی با شبهه افکنی در بحث بزرگداشت حماسه 9 دی، می‌گویند که  حماسه 9 دی، موجب از بین رفتن وحدت در سطح جامعه و ایجاد اختلاف می‌شود و این حماسه بزرگ به‌نوعی جزو ایام‌الله انقلاب محسوب نمی‌شود و این‌یک موضوعی است که دشمنان و برخی‌ها در داخل کشور مطرح  می‌کنند که در ایام حاضر نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت.

وی ادامه داد: این افراد می‌گویند که 9 دی روزی مانند روزهای دیگر است یا اینکه ما در مراسماتی که باعث ایجاد تفرقه می‌شود شرکت نمی‌کنیم و فقط  ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن و روز قدس را  روزهایی می‌دانیم که موجب وحدت می‌شود و ما در آن‌ها شرکت می‌کنیم.

شیروی بیان کرد: وقتی فتنه 88 بررسی می‌شود، بر اساس شواهد، اسناد مشهود و غیرمشهود مشخص می‌شود که این فتنه، نقطه عطفی در نبرد دشمن علیه انقلاب اسلامی است، دشمن به معنای نظام سلطه و عقبه داخلی آن در داخل کشور در این هشت ماه برنامه‌ریزی منسجمی درست کرده و در حال توطئه‌چینی بودند.

وی در پایان ابراز داشت: در فتنه 88 نبرد رسانه‌ای نیز شکل گرفت و تحریریه‌های خبر در داخل کشور تبدیل به سنگر در مقابل توطئه‌های رسانه‌ای استکبار جهانی شده بود و باید این نقش رسانه در طول فتنه 88 و توطئه‌های رسانه‌ای ازجمله موضوع ندا آقا سلطان موردبررسی و تحلیل قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از جلال وحیدنیا، مدیر استانی خبرگزاری رسا در ایلام، به عنوان رسانه فعال در بزرگداشت حماسه 9 دی تقدیر بعمل آمد./897/202/ب3

 

ارسال نظرات