۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۴۷۰۸۰۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

حماسه 9 دی حاصل تدبير هوشمندانه رهبر انقلاب بود

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روز نهم دی روز تجدید میثاق با مقام معظم رهبری و روز تنفر از انسان‌های ساده‌لوح، فریب‌خورده و مزدور دشمن است، گفت: این روز میثاق دوباره با آرمان‌های امام راحل و شهدا است.
حماسه 9 دی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام محمد مهدی دشتی، استاد حوزه علمیه بعد از ظهر امروز در همایش نهم دی در محمود آباد با اشاره به آیه دو سوره عنکبوت «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یتْرَکوا أَنْ یقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یفْتَنُونَ»، گفت: آیا مردم پنداشتند که تا گفتند ایمان آوردیم رها می‌شوند و مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: انسان‌ها در همه مراحل زندگی مورد آزمایش و امتحان قرار می‌گیرند، حتی انبیاء الهی هم با انواع آزمایش‌ها و امتحانات الهی توأم با مشکلات جسمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن عصر همراه بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هر چه امتحانات الهی سخت‌تر مقام و ارزش بالاتری نزد خداوند داشتند، تصریح کرد: در عصر کنونی هم این امتحانات و حفظ دین برای ما وجود دارد و محدودیتی برای آزمایش‌ها الهی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر ملت ایران در مقابل حکومت ستم‌شاهی نمی‌ایستاد و راضی به فسق، فساد و بی دنیایی آن‌ها بودند به‌طورقطع در نزد پروردگار مؤمن حقیقی محسوب نمی‌شد.

حجت الاسلام دشتی با اشاره به این که ملت ایران برای اجرای قوانین الهی قیام کردند، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش همه اجرای قوانین الهی و دستورات دین بود.

استاد حوزه علمیه افزود: در این زمان فعالیت دشمنان برای از بین بردن احکام شرع اسلام بود اما ملت ایران همیشه درصحنه حضور دائمی داشتند، حتی جنگ تحمیلی را هم اداره کردند و در این امتحان سخت و دشوار بیرون آمدند.

وی با بیان این که پس از جنگ دشمنان درباره از بین بردن مکتب اهل‌بیت(ع) به شیوه‌های دیگری به تعبیر رهبر انقلاب شبیخون فرهنگی و قتل‌عام فرهنگی روی آورد، تصریح کرد: در عاشورای ۸۸ دشمن با برنامه‌ریزی عناصرش و مزدورانش را برای هتک حرمت مقدسات دینی و ائمه معصومین (ع) به‌خصوص امام حسین (ع) به صحنه آورد تا به خیال واهی خودبین امت و امام فاصله ایجاد کند.

حجت الاسلام دشتی ادامه داد: با هدایت و مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین بیداری امت حزب‌الله و حضور به‌موقع درصحنه نقشه دشمن شکست خورد و مهر ننگین ذلت‌بار بر پیشانی آنان برای همیشه زده شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که امروز برای احدی پوشیده نیست که آن مزدوران نه‌تنها جایگاه اجتماعی خود را در جامعه ایران از دست دادند بلکه دشمنانی که به‌ظاهر دوست این افراد بودند هم آنان را به سخره گرفتند، اظهار داشت: ذلت آنان در بعد سیاسی در دل تاریخ باقی خواهد ماند و یکی از وظایف مهم مردم در این زمان بصیرت است.

وی با بیان این که روز نهم دی روز تجدید میثاق با مقام معظم رهبری و روز تنفر از انسان‌های ساده‌لوح، فریب‌خورده و مزدور دشمن است، تصریح کرد: این روز میثاق دوباره با آرمان‌های امام راحل و شهدا است.

حجت الاسلام دشتی گفت: فتنه‌گران در صدر اسلام هم سابقه‌دارند و زمانی که امام علی (ع) در جنگ صفین بعد از جنگ طولانی در آستانه پیروزی قرار داشت فتنه گران فریب دشمن را خوردند و سپاه امیرالمؤمنین(ع) که خود در آن حضور داشتند را به شکست رساندند.

وي ادامه داد: يوم‌الله نهم دي و حضور ميليونی ملت ایران اسلامی در سراسر کشور در دفاع از حريم ولايت و آرمان‌هاي امام و شهيدان انقلاب اسلامي نتيجه تدبير هوشمندانه رهبر انقلاب و کارآمدي انقلاب اسلامي است.

حجت الاسلام دشتی خاطرنشان کرد: حماسه نهم دي 88 ره‌آورد استقامت و هوشياري و ولايتمداري امت اسلامي در برابر توطئه‌هاي استکبار جهاني، آمريکا، رژيم صهيونيستي، مجموعه‌هاي ضد انقلاب و عملکرد زشت خواص بي‌بصيرت است.

استاد حوزه علمیه تصريح کرد: ملت قهرمان ايران با حضور پرشور، حماسي، بي‌نظير و گسترده خود در راهپيمايي بزرگ و سراسري در کشور نشان دادند در دفاع از آرمان‌هاي انقلاب و ميراث بزرگ و ماندگار امام يعني نظام مقدس جمهوري اسلامي و ولايت فقيه تا پاي جان لحظه‌اي درنگ نخواهند کرد.

وی با اشاره به این که حوادث تلخ و ناگوار پس از برگزاري انتخابات باشکوه رياست جمهوري که با محوريت سران فتنه و خواص بي‌بصيرت و دنيا طلب شکل گرفت، دشمنان نظام را اميدوار کرد، گفت: اين رويداد تلخ خشم و انزجار ملت غيور و عاشورايي را برانگيخت و در فاصله هشت ماه آشوبگري و اغتشاشات خياباني و اهانت به ساحت قدسي امام حسين (ع) با خروش ملت حسيني ايران بزرگ‌ترين حماسه تاريخ را رقم زد./202/1317/ب1

ارسال نظرات