۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۴۷۱۳۳۱
امام جمعه شهرضا:

افرادی به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند

امام جمعه شهرضا گفت: همه برنامه‌ها و جلساتی که در جامعه برگزار می‌شود باید در جهت ایجاد وحدت و هماهنگی بیشتر بین مردم باشد، اما متأسفانه برخی افراد به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم و دوقطبی کردن جامعه هستند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی امشب در جمع مردم شهرستان شهرضا در مسجد صدیقه طاهره این شهرستان، عنوان کرد: لازم است اصول سبک زندگی اسلامی در جامعه تشریح و تبیین شود، اسلام افراد را به صلح و دوستی امر کرده اما لازم است ابعاد و زوایای سبک زندگی اسلامی برای مردم بیان شود تا جامعه نیز با عمل به این اصول بر اساس تعالیم اسلامی اداره شود، حضرت علی(ع) بر کمک به افراد ناتوان و رسیدگی به امور این افراد تأکید فرموده‌اند اما باید دقت کنیم که ناتوانی گاهی جسمی و گاهی روحی و در برخی از موارد در امور فرهنگی است، اگر در جامعه ناتوانی فرهنگی وجود داشته باشد، افرادی باید برای ارتقاء جایگاه فرهنگی و اجتماعی افراد ناتوان تلاش کنند.

وی اظهار کرد: یکی از اموری که سبب ایجاد آرامش در افراد می‌شود حضور مؤمنان در کنار یکدیگر است، باید نشانه‌های نفاق و کینه از بین برورد و افراد آستانه تحمل خود را بالا ببیرند، اتحاد و همبستگی و وحدت رویه در جامعه اسلامی ضروری است، این مسأله هم باید در داخل کشورهای اسلامی وجود داشته باشد و هم در خارج از این کشورها اما متأسفانه دلارهای نفتی عربستان سعودی و حمایت سردمداران کفر و استکبار باعث کشتار مردم در سوری ه و یمن شده است، در چنین شرایطی ایران اسلامی بر اساس تعالیم دینی به دنبال حمایت از مردم مظلوم است.

امام جمعه شهرضا گفت: در جامعه ما افرادی هستند که ممکن است در ماه‌های طولانی حقوقی دریافت نکرده باشند به همین دلیل باید حرکتی در جهت شناسایی و کمک به اینگونه افراد انجام شود، هیأت امنای خیریه‌ها باید از بین افرادی انتخاب شوند که با درد و رنج افراد نیازمند آشنا باشند.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سالروز حماسه مردمی نهم دیماه، بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، اکسیر جاودانگی یک ملی داشتن روحیه یکپارچگی و دوری از تفرقه است، همه برنامه‌ها و جلساتی که در جامعه برگزار می‌شود باید در جهت ایجاد وحدت و هماهنگی بیشتر بین مردم باشد، اما متأسفانه برخی افراد به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم و دوقطبی کردن جامعه هستند.

وی ادامه داد: در سالروز حمایه بزرگ نهم دیماه باید قدرت متکی به مردم تقویت شود، در شرایطی که دشمن در هر شرایطی به دنبال ضربه زدن به نظام است، آگاه سازی و بصیرت افزایی رهبری با صلابت و بیدار دل انقلاب مردم را نسبت به اینگونه دسیسه‌ها هوشایر کرده و مانع تحقق اهداف دشمن می‌شود.

امام جمعه شهرضا عنوان کرد: دشمنان جهان اسلام نظیر اسراییل و آمریکا در شرایط فعلی خوشحال هستند زیرا دشمنی و اختلافی که بین کشورهای اسلامی ایجاد شده زمینه مناسب برای فروش اسلحه و مهمات آنها را فراهم کرده است.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: روحانیت پرچمدار نهضت انقلابی ایران بودند، روحانیت همیشه در مبارزات ضد استکباری پیشگام بوده‌اند و در راه حفظ دین در برابر توطئه و دسیسه دشمن تلاش کرده‌اند، امام خمینی(ره) با اقدام تاریخی خود دست بیگانگان را از منابع و ذخایر کشور کوتاه کرد و به همین دلیل آنها از انقلاب ناراحت و همواره به دنبال مبارزه با آن هستند.

وی گفت: در سال 88 وقتی مردم ایران مشاهده کردند کهارزشهای دینی و ولایت فقیه و امام(ره) و رهبری مورد حمله دشمن قرار گرفته‌اند وارد صحنه شده و دسیسه دشمنان را خنثی کردند، نهم دیماه جلوه‌ای از حوادث بی‌نظیر و قدرتنمایی نظام اسلامی است که در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: اقدام شورای امنیت سازمان ملل متحد در صدور قطعنامه ضد اسراییلی اقدامی کم‌نظیر بود، جنایات رژیم جعلی صهونیستی در منطقه و انزجار عمومی از این کشور به اندازه‌ای است که حتی آمرکیا به عنوان حامی اصلی این کشور نیز این قطعنامه را وتو نکرد.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر مبارزات ضد اسراییل به درستی و با اتحاد همه مسلمانان ادامه یابد تا 25 سال آینده اثری از اسراییل باقی نخواهد ماند./202/868/ب1

ارسال نظرات