۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۷۲۲۰۰
كارشناس مذهبي:

صراط مستقيم حرکت در مسیر ولایت است

كارشناس مذهبي با بیان این‌که هركس در مسير ولايت اميرمومنان(ع) باشد در مسير صراط مستقيم است، گفت: كسي كه در ولايت اميرمومنان(ع) باشد از سه گذرگاه امانت، نماز و عدل بر روي جهنم عبور خواهد كرد و به بهشت خواهد رسيد و چنانچه در هريك از اين سه گذرگاه مشكل داشته باشد سقوط خواهد كرد.
حجت الاسلام محمدرضا شريفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا شريفي پنجشنبه شب در آستان مقدس ولي ابن موسي الكاظم راوند كاشان، گفت: بيش از 40 بار در قرآن كريم واژه صراط تكرار شده است و اين واژه صراط در اكثر آيات قرآن با مستقيم همراه است.

به گفته وي، واژه صراط از جمله الفاظ و اذكاري است كه در نمازهاي يوميه هر روز تكرار مي‌شود تا خدا ما را به راه راست هدايت كند.

اين كارشناس مذهبي با بيان اينكه، صراط نيز در روايات متعددي آمده است، افزود: روايت است در دنيا هر كس اميرمومنان(ع) و فرزنداش را داشته باشد صراط مستقيم است.

حجت الاسلام شريفي ادامه داد: امام صادق(ع) فرمود، دو نوع صراط است يكي صراط دنيوي و ديگري صراط اخروي است، به اين معني كه اگر انسان در دنيا در مسير صراط و راه حقيقي باشد در قيامت هم در صراط واقعي قرار خواهد داشت.

وي در ادامه به تبيين صراط دنيوي پرداخت و عنوان كرد: مسيري را كه اهل بيت(ع) براي پيروان انسانها تعيين کرده اند صراط دنيوي است، بنابراين انسانهايي كه در مسير ولايت اميرمومنان(ع) قرار داشته باشند در مسير صراط مستقيم هستند.

حجت الاسلام شريفي افزود: از اميرمومنان(ع) روايت است كه مي فرمايد ‹‹أنا صِراطُ اللّه ِ المُستَقيمُ، و عُروَتُهُ الوُثقى التي لا انفِصامَ لها›› آن صراط مستقيمي كه مسير خدا است من هستم و آن صراط خدا و آن صراط مستقيم من هستم، آن دستاويز محكم من هستم و آن دستاويزي كه انفصال و جدايي و انفكاك در آن نيست من هستم.

اين كارشناس مذهبي با اشاره به اينكه هركس در مسير ولايت اميرمومنان(ع) باشد در مسير صراط مستقيم است، گفت: كسي كه در ولايت اميرمومنان(ع) باشد از سه گذرگاه امانت و نماز و عدل عبور خواهد كرد و به بهشت خواهد رسيد و چنانچه در هريك از اين سه گذرگاه مشكل داشته باشد سقوط خواهد كرد.   

حجت الاسلام شريفي با بيان اينكه پيامبراكرم(ص) مي فرمايد سه گذرگاه به روي جهنم است كه اگر از اين سه گذر را عبور كنيد به بهشت خواهيد رسيد، گفت: نخستین گذرگاه امانت و درستكاري است و اگر موفق به عبور شديد، گذرگاه دوم نماز است كه در صورت عبور به گذرگاه سوم كه عدل است خواهيد رسيد كه خيلي از انسانها در اين گذرگاه سقوط مي‌كنند.

وي با تأكيد بر اينكه هيچ مسيري كوتاه‌تر از مسير حركت به سوي خدا نيست، اظهار داشت: مومن حقيقي و شيعه با ولايت اميرمومنان(ع) بايد به سوي خدا حرکت کند، چرا كه بدون ولايت اميرمومنان(ع) حرکت در هر مسيري به سوي جهنم است./202/1307/ب1

ارسال نظرات