۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۴۷۳۶۳۷
استاد حوزه علمیه:

قدردان و شکرگزار نعمت انقلاب باشیم

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که باید قدردان و شکرگزار نعمت انقلاب اسلامی بود، گفت: باید ریشه های انقلاب و چرایی آن با رفع شبهات مطرح شده از سوی رسانه های غربی از سوی نخبگان و فعالان این عرصه پاسخ داده شود.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع مرزیکلا با تسلیت در گذشت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: آیت الله هاشمی همیشه حامی ولایت و رهبری بود و تلاش ایشان در مجلس خبرگان رهبری پس از رحلت امام راحل فراموش نمی شود.

وی افزود: یکی از ویژگی های برجسته آیت الله هاشمی نوآوری در صحنه های سازندگی کشور بود و پس از جنگ تحمیلی، با بسیج همه امکانات سعی در بازسازی های کشور هم در عرصه سازندگی و هم اقتصادی داشت.

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه با اشاره به تلاشهای آیت الله هاشمی رفسنجانی در قبل از انقلاب، خاطرنشان کرد: رنج ها و زحمات آیت الله هاشمی رفسنجانی در قبل از انقلاب از جمله دستگیری و شکنجه های متعدد نتوانست خللی در عزم و اراده آن مرحوم در مسیر مبارزه با رژیم ستمشاهی و همراهی با امام راحل ایجاد کند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی عزیزی را از دست داد که تمام عمرش را در جهت اعتلای اسلام، قرآن و نظان اسلامی صرف کرد و برای پیشرفت کشور لحظه ای درنگ نداشت.

حجت الاسلام بابائیان از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان مجاهدی خستگی ناپذیر نام برد و تاکید کرد: خدمات بی بدیل آیت الله هاشمی رفسنجانی در اوایل انقلاب و استقرار نظام اسلامی و نیز 8 سال دفاع مقدس در ستاد جنگ کشور از حافظه تاریخی ملت ما بیرون نخواهد رفت.

وی بر لزوم تشریح زحمات کشیده شده برای انقلاب و معرفی شخصیت های آن برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: باید ریشه های انقلاب اسلامی و چرایی آن با رفع شبهات مطرح شده از سوی رسانه های غربی از سوی نخبگان و فعالان این عرصه پاسخ داده شود.

امام جمعه بابلکنار قدرشناسی از نعمت انقلاب را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: اگر فردی مطلع از زحمت های کشیده شده و تلاشهای صورت گرفته برای یک نعمت شود، بیشتر قدردان آن می شود و لذا باید در آستانه دهه فجر به این مهم توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب را خودباوری و اتکا به نیروهای داخلی بیان کرد و افزود: مقاومت در برابر استکبار بر اساس ارزشهای الهی پیروزی های گرانقدری را به ثمر می آورد و زمینه آن با رشد خودباوری و توجه به استعدادها و توانایی های داخلی به دست می آید.

حجت الاسلام بابائیان توجه به دو بال علمی و معنوی را اساس نگاه نظام اسلامی به تمام حوزه ها از جمله فرهنگ و مراکز علمی دانست و تصریح کرد: جوانان مومن انقلابی سرمایه های این کشور هستند و باید به آنها زمینه رشد و در دست گرفتن مراکز مهم را داد.

وی با انتقاد از یکی از فرهنگ های غلط رایج شده در جامعه تصریح کرد: ایران اسلامی امروز با امنیتی بالا در میان موجی از ناامنی به رغم تحریم های ظالمانه و فشارهای زیاد دشمنان مواجه است اما متاسفانه برخی ها این نعمت بزرگ را نادیده می گیرند و ناسپاسی می کنند.

استاد حوزه علمیه شکرگزاری را از همه ابواب مهم دانست و تاکید کرد: نباید انتقاد از مساله ای در کشور به ناسپاسی تبدیل شود و باید با دیدن استعدادها و توانایی های کشور، قدردانی از این نعمت های بزرگ را با کار و تلاش جهادی در کشور به جا آورد./202/1313/ب1

ارسال نظرات