۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۷۴۷۸۲

برگزاری همایش آموزشی ایام فاطمیه در قم

همایش دور روزه آموزشی ایام فاطمیه(س) با حضور کارشناسان برجسته مذهبی و جمعی از خطبا و سخنوران حوزه علمیه در مدرسه عالی دارالشفاء قم آغاز شد.
همایش آموزشی ایام فاطمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش آموزشی ایام فاطمیه(س)، امروز در مدرسه عالی دارالشفاء قم با سخنرانی و حضور جمعی از خطبا و کارشناسان مذهبی حوزه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین گنجی در ابتدای این مراسم به اهمیت وحدت اشاره کرد و گفت: منظور از وحدت این نیست که ما فضائل امام علی(ع) را بازگو نکنیم و این یک تصور غلط درباره اصول وحدت است؛ شیعیان باید حرف های خود را به شکل منطقی بیان کنند.

این کارشناس مذهبی حوزه علمیه قم به ارائه کرامات و فضیلت های معنوی و اخلاقی حضرت فاطمه(س) پرداخت و اظهار داشت: نماز خواندن حضرت زهرا(س) به شکلی بود که خداوند متعال نماز این بانوی دو عالم را به رخ فرشتگان خود می کشیدند.

وی با تأکید بر پرداختن به بحث غدیر و ولایت امام علی(ع) بیان داشت: مهمترین رسالت پیامبر اکرم(ص) در طول نبوت ایشان، انجام رسالت ولایت در واقعه غدیر خم بود و از جانب خدای متعال تهدید شد که اگر این کار را انجام ندهد، رسالتش را انجام نداده است.

آیت الله نجم الدین طبسی دومین سخنران این همایش آموزشی بود که به شبهه پراکنی شبکه های وهابی و انگلیسی در ایام شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: در منابع و کتب وهابیت حتی 10 حدیث هم دباره حضرت فاطمه(س) وجود ندارد؛ از آن طرف هزاران حدیث درباره عایشه ذکر شده در حالی که حضرت زهرا(س) چندین سال بیش از عایشه در معیت پیامبر اکرم(ص) بوده اند.

وی با بیان این که وهابیت و اهل سنت حقایق بسیار زیادی را در منابع خود پنهان کرده اند، گفت: بسیاری از احادیث را نیز جعل و تحریف کرده اند؛ حادثه هجوم به خانه وحی که تلخ ترین حادثه تاریخ است را نقل نمی کنند و برخی هم فقط اشاراتی کرده اند؛ در بسیاری از موارد به جای بیان حقیقت «کذا و کذا» آورده اند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری در پایان نخستین روز از همایش آموزشی ایام فاطمیه(س) با موضوع شرح خطبه فدکیه به ایراد سخن پرداخت.

گفتنی است که دومین روز این همایش آموزشی فردا صبح و با حضور جمعی از خطبا و سخنوران حوزه علمیه در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار می شود./840/پ202/س

ارسال نظرات