۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۷۵۲۰۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اقامه نماز در مدارس خراسان شمالی از سوی هزار امام جماعت فرهنگی، ثبت 16 وقف جدید در فاروج و پرداخت 9 میلیارد ریال زکات از سوی کشاورزان مانه و سملقانی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، براتعلی حاتمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان ‌شمالی گفت: نماز جماعت در مدارس استان با حضور 272 نفر امام جماعت روحانی و یک هزار و 80 امام جماعت فرهنگی اقامه می‌شود.

وی با اشاره به دوره ضمن خدمت طرح ملي مبين، گفت: ما به دنبال شیوه‌های مدیریت اقامه نماز و جذاب‌سازی برنامه‌های نماز در مدارس هستیم و اجرای طرح مبین می‌تواند راهكاری اصولی و هدفمند به مدیران مدارس ارائه کند.

حاتمی خاطرنشان کرد: مأنوس کردن دانش آموزان با معنویات می‌تواند از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرده و دانش‌آموزان را در برابر تهاجم نرم فرهنگی دشمن محافظت کرد.

ثبت 16 وقف جدید در فاروج

سعید علیپور صحرا، رییس اوقاف و امور خیریه فاروج گفت: ارزش ریالی 16 مورد وقف انجام شده در این شهرستان خراسان شمالی در سال جاری، به سه میلیارد ریال رسیده است.

وی جدیدترین موقوفه شهرستان را در حوزه مهر تندرستی عنوان و اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی مهر تندرستی یک قطعه زمین در شهر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج با نیت سلامت و بهداشت وقف شد.

علیپور صحرا برآورد ارزش ریالی این زمین موقوفه را یک میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: واقف خیراندیش قربان عشقی یک قطعه زمین به مساحت چهار هزار مترمربع در شهر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج را با نیت رفع نیازهای بهداشتی و درمانی این شهر وقف کرد تا با این وقف تعداد موقوفات جدید شهرستان به 16 عدد برسد.

وی گفت: از 671 موقوفه شهرستان 16 وقف مربوط به امسال بوده است.

پرداخت 9 میلیارد ریال زکات از سوی کشاورزان مانه و سملقانی

مهدی برزکار، مدیر کمیته امداد شهرستان مانه و سملقان گفت: امسال بیش از ٩ میلیارد ریال زکات از ٣٣ روستای شهرستان مانه و سملقان جمع‌آوری شده است.

وی اظهار کرد: یکی از رویکردهای کمیته امداد در جمع‌آوری زکات کمک به محرومان است و این نهاد در تلاش است با فرهنگ‌سازی این واجب الهی در بین روستاییان، فقر و محرومیت را از بین ببرد.

برزکار عنوان کرد: امسال ۶۰ درصد از زکات برای محرومان و تأمین معیشت و کمک به درمان آنان هزینه و ۴۰ درصد هم برای ساخت نیازهای عمرانی هر روستا هزینه می‌شود.

بهترین مربیان حجاب خانواده‌ها هستند

حجت‌الاسلام عقیل فرزانه، مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه‌های پیام نور خراسان ‌شمالی گفت: بهترین مربی فرزندان در مرحله نخست جهت آموزش و تربیت فرزندان که حجاب بخشی از آن است، خانواده‌ها هستند.

وی اظهار کرد: جام وجودی فرزندان از معارف لبریز نشده و نیاز به آموزش و تربیت احساس می‌شود، اگر خانواده‌ها از ابتدا به تربیت فرزندان اهمیت دهند، فرزندان تأثیرپذیری بیشتری در آینده خواهند داشت.

حجت‌الاسلام فرزانه ادامه داد: زمانی که خانواده‌ها در ارتباطات خود با نامحرم‌ اصول اخلاقی را رعایت نکنند، نمی‌توان از فرزندان آن‌ها انتظار داشت تا حجاب مناسبی داشته باشند./303/9314/ب1

ارسال نظرات