۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۷۵۷۳۳
استاد حوزه علمیه:

دشمن به دنبال تنها کردن امام در جامعه اسلامی است

استاد حوزه علمیه به چهار مانع در مسیر تحقق حاکمیت الهی توسط قدرتهای شیطانی پرداخت و گفت: موانع نظامی، فرهنگی، غایت زدایی و سکولازیزم ستیزه جو چهار مانع قدرتهای شیطانی برای تنها کردن ولایت الهی در جامعه بشری است.
مهدی جبرئیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مهدی جبرئیلی، استاد حوزه علمیه بابل امشب در جمع طلاب و دانشجویان در بنیاد حیات با اشاره به ضرورت توجه به تاریخ تحلیلی صدر اسلام، گفت: درس ها و عبرت های تاریخ صدر اسلام باید مورد توجه جامعه ما با تحلیل تطبیقی قرار بگیرد زیرا بسیاری از حوادث آن ایام به اتفاقات در این عصر شباهت دارد.

وی افزود: از ابتدای تاریخ تاکنون همواره دو جریان حق و باطل با هم در تقابل بودند زیرا رهبری جریان ولایت کفر با شیطان است و جبهه حق دارای ایمان الهی هستند.

استاد حوزه و دانشگاه چیستی و چرایی حوادث تاریخی را مهم دانست و تصریح کرد: لایه زیرین همه خیرات دنیا ولایت الهی است که از زمان خلقت تا به امروز بین ولایت نور و ظلمت در تقابل وجود دارد.

وی تلاش برای ایجاد مانع در جهت تحقق ولایت الهی برجامعه را از سوی عوامل شیطانی در طول تاریخ مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از طرح های جدی قدرتهای شیطانی برای قطع اتصال ولایت پیامبران به ائمه اطهار(ع) ایجاد مانع برای جلوگیری از این امتداد است و مهمترین آن فتنه نفوذ در حکومت الهی و انزوای فرستادگان خدا به شمار می آید.

حجت الاسلام جبرئیلی به چهار مانع در این مسیر پرداخت و گفت: موانع نظامی، فرهنگی، غایت زدایی و سکولازیزم ستیزه جو چهار مانع بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) توسط عوامل شیطانی تا به امروز برای عدم تحقق ولایت بندگان صالح خداوند است.

وی افزود: الان در دوران مانع سکولاریزم ستیزه جو در مسیر ولایت الهی قرار داریم و رهبری آن را شیطان بزرگ بر عهده دارد.

مدیر سابق مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) با بیان این مطلب که مهمترین اقدام شیطان از بین بردن عقبه فرهنگی ولایت است، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال تنها کردن امام در جامعه اسلامی است تا تحقق جامعه اسلامی به صورت کامل صورت نگیرد.

وی ادامه داد: با مرور دقیق و موشکافانه در تاریخ اسلام به مواردی از نفوذ برخی از شخصیت های یهودی برمی خوریم که انحراف های گسترده ای را از جمله با ایجاد احادیث جعلی و اسرائیلیات بنیان گذاشتند.

حجت الاسلام جبرئیلی بر لزوم هوشیاری بر عناصر نفوذی در ارکان نظام اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: هوشیاری دقیق علما در جهان اسلام در مقابل توطئه های فرهنگی دشمنان بر مبانی اصولی امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) دشمنان شیطانی را در مسیر تغییر مسیر فرهنگی جامعه اسلامی ناکام می گذارد.

وی افزود: امروز مهمترین تهدیدی که از جانب ولایت شیطانی بر  ولایت الهی به ویژه شیطان بزرگ عصر ما یعنی آمریکا وارد می شود، لیبرالیسم ستیزه جو است.

وی تعمیم مفاهیم ضد الهی را در قالب لیبرالیسم با استفاده از چهارچوب قوانین خودساخته غربی را در سطح بین الملل یکی از عوامل اجرایی لیبرالیسم ستیزه جو بیان و خاطرنشان کرد: با قدرتمند کردن جامعه دینی و الهی به سلاح علم و دیگر ابزارهای قدرت از جمله رسانه ها و ارتباطات باید به مقابله جدی با مفاهیم لیبرالیسم و ترویج اندیشه های شیطانی برخیزیم./1313/202/ب2

ارسال نظرات