۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۷۶۱۸۵
مسؤول عقيدتي سياسي سپاه كاشان:

دفاع از ولایت درس شهدا به ما است

مسؤول عقديتي سياسي سپاه كاشان با اشاره به اينكه شهدا تا پاي جان از انقلاب و نظام و ولايت دفاع كردند، گفت: دفاع از ولايت تا پاي جان درسي است كه شهدا به ما آموختند و ما هرسال درس شهدا كه درس ماندن در راه انقلاب و ولايت است را تمرين مي‌كنيم.
حجت الاسلام شمس الدين احمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام شمس الدين احمدي، بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت برگزاري كنگره سردار شيد محمود خادمي فرمانده سپاه بانه و سرداران و 1700 شهيد كاشان و شهداي مدافع حرم، گفت: شهدا زنده هستند و دليل زنده بودن آنها، حركت معنوي جامعه است.

وي افزود: امروز سمت و سوي حركت معنوي كشور را شهدا هدايت مي‌كنند و برگزاري براي اين كنگره و شهدا دلالت بر اين مو ضوع را دارد كه حركت ما نيز به سمت و سوي ارزشهاي انقلاب باشد.

حجت الاسلام احمدي ايستادگي و مقاومت تا پاي جان را يكي مهمترين درسهاي شهدا دانست و با اشاره به اينكه شهدا اين درس را عملي را خودشان انجام دادند و به ما آموزش دادند و ما نيز بايد دنباله رو راه آنها باشيم، گفت: شهدا در برابر دشمن ايستادند و مقاومت كردند و با شهادت خود اسلام و انقلاب اسلامي را به پيروزي رسانيدند.

وي با ذكر ياد و خاطره اي از شهيد ميثمي، يادآور شد: شهيد ميثمي، بعد از شكنجه در زندانهاي شاه با پيروزي انقلاب اسلامي آزاد شد و خاطرات خود نوشت، بعد از آزادي از زندان روزهايي را كه در زندان بودم را محاسبه كردم و تعداد روزهايي كه در زندان بودم به جبهه ها رفتم اما بعد از آن متوجه شدم كه همه هستي و حيات و زندگي و آبرو و عزت خود را مديون انقلاب اسلامي هستم.

مسؤول عقديتي سياسي سپاه كاشان، ادامه داد: شهيد ميثمي در نامه اي كه به مادر خود مي نويسد، امروز من متوجه شدم همه چيز خودم را مديون انقلاب اسلامي هستم و من بايد تا آخرين قطره خون خودم از انقلاب دفاع كنم تا بتوانم دين خود را به انقلاب اسلامي ادا كنم.

وي، با اشاره به اينكه، پيام شهدا براي ما اين است كه ما و مسؤولان مديون نظام و انقلاب اسلامي هستيم و در هر عرصه اي كه خدمت مي‌كنيم بايد مانند شهدا تا پاي جان از انقلاب و نظام و ولايت دفاع كنيم، عنوان كرد: اين درسي است كه شهدا به ما مي‌دهند و ما هرسال درس شهدا كه درس ماندن در راه انقلاب و ولايت است را تمرين مي‌كنيم.

حجت الاسلام احمدي در ادامه با اشاره اينكه حوزهاي علميه نيز مانند نهادهاي ديگر در رده هاي مقاومت، پايگاه بسيج طلاب و روحانيان دارد دارد و اين پايگاه هاي بسيج با هدف جذب و سازماندهي و حفظ انسجام طلاب و روحانيون در شجره طيبه بسيج فعاليت دارند.

مسؤول عقديتي سياسي سپاه كاشان، يادآور شد: 16 پايگاه بسيج طلاب در قالب يك حوزه مقاومت فعاليت مي‌كنند كه در اين پايگاه ها بيش از 2 هزار نفر طلاب بسيجي خواهر و برادر در رده هاي مقاومت ساماندهي شدند و از ظرفيت روحانيان در رده هاي بسيج به عنوان سرگروه، مربي، سرمربي و مبلغ براي اردوهاي راهيان نور و اردوهاي جهادي استفاده مي‌شود.

شايان ذكر است، كنگره سرداران و 1700 شهيد شهرستان كاشان، پنجشنبه هفته آينده، چهاردهم بهمن ماه با سخنراني، سردار سلامي جانشين فرمانده سپاه، در مجموعه ورزشي شهداي بسيج شهرستان كاشان برگزار مي شود.

لازم به ذكر است، شهرستان كاشان يكهزار و 700 سردار و رزمنده شهيد را در دفاع مقدس تقديم اسلام و انقلاب اسلامي كرد و 32 شهيد مدافع حرم، 15 مفقود اثر مدافع حرم و بيش از يكصد جانباز مدافع حرم را تقديم اسلام كرده است./203/1307/ب1

ارسال نظرات