۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۷۶۸۲۸
استاد حوزه علمیه:

کانون خانواده محیط تربیت و آرامش است

استاد حوزه علمیه بابل کانون خانواده را محیط تربیت و آرامش دانست و گفت: انسان های بزرگ در دامن مادران و پدران بزرگ پرورش می یابند و به درجات متعالی می رسند.
مراسم والده امام جمعه بابل مراسم والده امام جمعه بابل مراسم والده امام جمعه بابل مراسم والده امام جمعه بابل مراسم والده امام جمعه بابل مراسم والده امام جمعه بابل مراسم والده امام جمعه بابل مراسم والده امام جمعه بابل مراسم والده امام جمعه بابل مراسم والده امام جمعه بابل مراسم والده امام جمعه بابل مراسم والده امام جمعه بابل مراسم والده امام جمعه بابل مراسم والده امام جمعه بابل مراسم والده امام جمعه بابل مراسم والده امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید هادی قائمی، استاد حوزه علمیه بابل امشب در مراسم بزرگداشت همسر نماینده فقید ولی فقیه در مازندران در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) با اشاره به اینکه انسان باید قدردادن فرصت های عمر خود باشد، گفت: انسانی که بر اساس آموزه های قرآن و خالصانه زندگی کند، خداوند به او در نزد دیگران عظمت می بخشد و لذا باید قدردان لحظات زندگی برای جمع آوری اعمال خیر در دنیا باشیم.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه بابل افزود: زرق حلال و نداشتن چشمداشت به مادیات دنیا برای انسان زندگی زاهدانه توام با آرامش را رقم می زند و در زندگی بزرگان ما مملو از این سیره رفتاری است.

نایب رییس پژوهشگاه فقهی شهرستان بابل کانون خانواده را محیط تربیت و آرامش دانست و تصریح کرد: انسان های بزرگ در دامن مادران و پدران بزرگ پرورش می یابند و به درجات متعالی می رسند.

وی با اشاره به این مطلب که مرحومه نوروزیان از خاندان علم و فقاهت بود، خاطرنشان کرد: مرحومه نوزوریان در مکتب عالم بزرگوار آیت الله نوروزیان امیری در حوزه علمیه نجف اشرف پرورش یافت و بنیان های دینی آن مرحومه در محضر این عالم بزرگوار مستحکم شد.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به زندگی پرفراز و نشیب مرحوم آیت الله روحانی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: آیت الله هادی روحانی، نماینده فقید ولی فقیه که از شاگردان برجسته امام راحل محسوب می شد، به عنوان مشعل دار روشنگری و انقلاب در خطه شمال کشور بود و حاجیه خانم نوروزیان همواره در کنار آن بزرگوار سختی ها و مشکلات زیادی را به جان خرید.

وی افزود: حاجیه خانم نوروزیان به رغم دستگیری های مکرر مرحوم آیت الله روحانی و فشارهای زیاد ماموران رژیم پهلوی بر این خانواده مصمم در کنار آن عالم بزرگوار بود و نقشی به سزا در این عرصه مبارزه داشت.

استاد حوزه علمیه ضمن بیان این مطلب که تربیت فرزندان عالم دینی از سوی آن بانوی بزرگوار از باقیات و صالحات ایشان است، اظهار داشت: مرحومه مکرمه نوروزیان هم خود در دامن خانواده علم و فقاهت رشد یافت و هم فرزندان بزرگوار عالم و عالمه برجسته ای را در حوزه علوم دینی را پرورش داد که از آن جمله حجت الاسلام و المسلمین روحانی، امام جمعه بابل است.

وی با اشاره به زندگی ساده و زاهدانه مرحوم آیت الله روحانی و همسر فقید ایشان، گفت: امروز علما و طلاب باید از زندگی زاهدانه و بسیار ساده این خانواده درس بگیرند زیرا آن دو بزرگوار تا پایان عمر شریفشان با یک زندگی زاهدانه و ساده در یک خانه روستایی در کنار مردم زندگی کردند.

حجت الاسلام قائمی ادامه داد: عمل شایسته، دعای والدین برای فرزند و استغفار برای والدین تاز سوی فرزند از پله های ترقی انسان در زندگی است./1313/202/ب2

ارسال نظرات