۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۷۷۲۰۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری نخستین سالگرد شهید بسیجی مدافع حرم، نام نویسی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید چمران اهواز، ویژه برنامه های استان خوزستان به مناسبت دهه فجر و افتتاح 23 پروژه به مناسبت دهه فجر در شهرستان خرمشهر از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین سالگرد شهید بسیجی مدافع حرم، علی حسینی کاهکش با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاجتی، امام جمعه موقت اهواز 14 بهمن ماه سال جاری در این شهرستان برگزار می شود.

براساس این گزارش، شهید بسیجی مدافع حرم، علی حسینی کاهکش از دانشجویان کارشناسی برق قدرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بود که طی عملیات مستشاری در سوریه از سوی تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید و به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست؛ وی در تاریخ بهمن ماه سال گذشته به درجه رفیع شهادت نائل شد.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز به عنوان سخنران و آرش کریمی به عنوان مداح اهل بیت(ع) در نخستین سالگرد شهید بسیجی مدافع حرم حضور خواهند داشت.

در ادامه گزارش، نخستین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «علی حسینی کاهکش» پنج شنبه 14 بهمن‌ماه سال جاری ساعت 9 صبح در مسجد انبیاء به نشانی ملی راه، خیابان مرجان، روبروی بازارچه برگزار می شود.

گفتنی است، از نوشته ای که از سوی شهید علی حسینی کاهکش که بر دیواری نقش بست، آمده است که «این که تیر یا ترکش به تو و من اصابت کند و بمیریم که شهادت نیست! دشمن هم با تیر و ترکش می میرد. شهادت آن زمان شهادت است و زیبا است که به تکلیف عمل کرده باشیم و مزد و اجر آن را خداوند تعیین کند و آن موقع است که شهادت، شهادت است و عند ربهم یرزقون است».

نام نویسی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید چمران اهواز

حمید ساجد، مسؤول دفتر فعالیت‌های قرآنی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به آغاز مرحله نام نویسی سی ‌و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در این دانشگاه از تاریخ 23 بهمن ماه سال جاری، ابراز داشت: ثبت‌نام از دانشجویان علاقه مند به شرکت در جشنواره قرآن و عترت به صورت حضوری و در معاونت فرهنگی دانشگاه و در دو مجتمع خوابگاهی خواهران و برادران صورت می گیرد.

وی با اشاره به این که جشنواره قرآن و عترت پس از سپری کردن مراحل نام نویسی با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز خواهد شد که جزییات آن متعاقبا اعلام می‌شود، ادامه داد: مرحله دانشگاهی بخش شفاهی در اسفندماه برگزار خواهد شد.

مسؤول دفتر فعالیت‌های قرآنی دانشگاه شهید چمران اهواز با تشریح بخش های گوناگون این جشنواره، افزود: بخش آوایی شامل رشته‌های تلاوت تحقيق، ترتيل، حفظ ۵ جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ کل، دعا و مناجات خواني، اذان (برادران) و تواشيح( برادران) از جمله حوزه های این جشنواره است.

ساجد ادامه داد: از جمله بخش های متنوع جشنواره بخش معارفی شامل مفاهيم نهج‌البلاغه، مفاهيم صحيفه سجاديه، حفظ موضوعي قرآن کريم، آشنايي با ترجمه و تفسير قرآن، آشنايي با احاديث اهل بيت(ع)، آشنايي با سيره معصومين(ع)، احکام و پرسمان معارفی، بخش پژوهشی شامل تلخيص کتاب، بررسي و نقد کتاب و مقاله نويسي، بخش ادبی شامل شعر، داستان، فيلمنامه نويسي و نمايشنامه نويسي، بخش هنری شامل خوشنويسي، نقاشي، نماهنگ، عکس، تذهيب، فيلم کوتاه، معرق و منبت، طراحي پوستر، پويا نمايي و تصويرگري آيات و قصص قرآنی و بخش فناوری شامل توليد نرم افزار و وبلاگ نويسي است.

ویژه برنامه های استان خوزستان به مناسبت دهه فجر

براساس این گزارش، ساعت ۸:۳۰ سه‌شنبه، ۱۲ بهمن‌ماه مراسم ورود نمادین امام خمینی(ره) با حضور جمعی از مسؤولان و دانش آموزان مقطع ابتدایی در فرودگاه بین‌المللی اهواز برگزار می‌شود؛ همزمان رژه موتورسواران از فرودگاه به سمت گلزار شهدا به یاد ورود امام(ره) توسط نیروهای مسلح و واحد تاکسیرانی اهواز اجرا می‌شود.

بنابراین گزارش، نواختن زنگ انقلاب در مدارس استان از دیگر برنامه این روز است. این برنامه در یکی از آموزشگاه‌های شهرستان کارون به صورت نمادین انجام خواهد شد. همچنین ساعت 11 دیدار مدیران دستگاه‌های دولتی و کارکنان، با آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان در حسینیه بقیه الله (عج) اهواز انجام می‌شود.

در ادامه گزارش، برنامه دیدار عشایر با نماینده ولی فقیه در استان نیز چهارشنبه ۱۳ آبان،‌ دیدار بانوان شنبه ۱۶ بهمن‌ماه، دیدار اصناف، کارگران، جوانان، دانشگاهیان و دانش آموزان یکشنبه ۱۷ بهمن‌ماه،‌ دیدار مساجد، جامعه قرآنی و هیئات مذهبی دوشنبه ۱۸ بهمن‌ماه، دیدار نیروهای مسلح ۱۹ بهمن‌ماه و دیدار خانواده شهدا و ایثارگران در روز ۲۰ بهمن‌ماه پیش بینی شده است.

بنابراین گزارش، در مجموع ۱۵ هزار برنامه در ایام الله دهه فجر در استان برگزار خواهد شد که از این میان ۴۵۰۰ برنامه توسط کمیته مساجد، قرآن و هیات‌های مذهبی اجرا می‌شود.

برگزاری بیش از 2 هزار برنامه ویژه بانوان خوزستانی به مناسبت دهه فجر

سیده فرانک موسوی، مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان با اشاره به برنامه‌های ویژه بانوان در دهه فجر، اظهار داشت: توانمندسازی 103 نفر از بانوان مسئول در استان که به عنوان معاون مدیرکل، فرمانداری، بخشدار و عضو شورای شهر فعالیت می‌کنند، یکی از برنامه‌های مهم به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این که دوره آموزشی «نقش زنان در توسعه پایدار» به صورت 12 ساعت حضوری و 25 ساعت غیر حضوری و برای نخستین بار در خوزستان برگزار می‌شود، افزود: جایگاه و سهم زنان در توسعه پایدار، توانمندسازی حقوقی زنان و ساز و کار نهادی و اسناد بالادستی حوزه زنان سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان با بیان این که بانوان خوزستان 16 بهمن امسال دیداری با نماینده ولی فقیه در استان خواهند داشت، گفت: برگزاری مسابقات ویژه بانوان شاغل در ادارات، همایش‌های تحکیم خانواده، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات بانوان سرپرست خانوار از جمله برنامه‌های مهم در این 10 روز است.

وی با بیان اینکه حدود 2 هزار و 57 برنامه ویژه بانوان در خوزستان برگزار می‌شود، بیان کرد: برنامه‌های دیگری هنوز قطعی نشده اما سعی ما بر بصیرت افزایی، تبیین نقش بانوان در دوران انقلاب و برنامه‌های تفریحی از جمله برنامه‌های ما در این دهه است.

افتتاح 23 پروژه به مناسبت دهه فجر در شهرستان خرمشهر

ولی اله حیاتی، فرماندار خرمشهر از افتتاح ۲۳ پروژه و آغاز عملیات اجرایی شش پروژه دیگر در دهه فجر خبر داد و ادامه داد: ۱۷۰ میلیارد تومان پروژه در دهه فجر افتتاح و یا آغاز به کار می کنند و  اعتبارات ارزی آن معادل هفت میلیون دلار است.

وی با اشاره به اشتغال زایی برای ۷۶۳ نفر در پی اجرایی شدن این طرح ها، اظهار داشت: آب اندازی کشتی کاتاماران به عنوان یکی از شاخص ترین پروژه های دهه فجر سال جاری است که با اعتباری معادل هفت میلیون دلار اعتبار ارزی در دهه فجر صورت می گیرد./303/9453/ب1

ارسال نظرات