حوزه علمیه پرچمدار آموزش سواد رسانه ای باشد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام مصطفی اسماعیلی مسؤول مرکز تخصصی تبلیغ نوین امروز در دوره آموزشی سواد رسانه ای ویژه مبلغان و روحانیان که در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان برگزار شد گفت: در حال حاضر نیز به عیان مشاهده می کنیم که دشمن چگونه از طریق انبوه شبکه های ماهواره ای، سایت های اینترنتی و به خصوص شبکه های اجتماعی به دنبال تغییر ذائقه و گرایش مردم ما در عرصه سبک زندگی است و آن ها می خواهند که مردم ما از سبک زندگی اسلامی و ایرانی دور شده و به سمت و سوی ارزش های زندگی غربی متمایل شوند.
وی با تاکید بر اینکه تلاش منسجم و پیگیرانه حوزه های علمیه به منظور ارتقای سواد رسانه ای بر مبنای الگوی دینی یکی از ضروری ترین نیازهای جامعه امروزی است افزود: فراگیری سواد رسانه ای برای طلاب و روحانیان اصلی مهم و ضروری است.
مسؤول مرکز تخصصی تبلیغ نوین تاکید کرد: با توجه به نیازهای روز جامعه و تطابق آن ها با آموزه های دینی می طلبد که ما در رابطه با ترویج سواد رسانه بر اساس رویکرد اسلامی بکوشیم.
حجت الاسلام اسماعیلی بیان داشت: طلاب و روحانیان به عنوان نخبگان فرهنگی جامعه و مبلغان اسلامی در جامعه باید الگویی صحیح و کامل از مدیریت رسانه در زندگی فردی و اجتماعی باشند.
وی، موفقیت مبلغان دینی و برنامه سازان تبلیغاتی در دنیای ارتباطاتی امروز را نیازمند اهتمام به پنج عامل انگیزه مبلغ، محتوای تبلیغ، ویژگی های مبلغ، ابزارهای تبلیغ و شیوه صحیح تاثیرگذاری تبلیغ دانست و گفت: باید برای هر کدام از عوامل باید به صورت جداگانه برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم.
مسؤول مرکز تخصصی تبلیغ نوین ابراز داشت: بی شک تعمیق و نهادینه سازی امر مهمی به نام سواد رسانه ای در حوزه خود نیاز جدی به کسب و افزایش مهارت های ارتباطی در فهم امور رسانه ای جهان کنونی دارد به خصوص این که مساله رسانه و فضای مجازی امروزه ارتباط تنگاتنگی با سبک زندگی نوع بشر دارد.
وی تصریح کرد: در دنیای کنونی به جهت رشد سریع جوامع، بحث تبلیغات و ارتباطات از اهمیت مضاعفی برخوردار شده و در این میان حوزه های علمیه به عنوان مرجع دینی در امر تبلیغ و ارتباطات، اهمیت بسزایی برای این مقوله کلیدی قائل است.
حجت الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: طلاب و روحانیان به عنوان مبلغان دین مبین اسلام باید با توجه به حجم بالای مخاطبانی که در اختیار دارند با اصول کلی و مدیریت مصرف رسانه آشنایی داشته باشند.
مسؤول مرکز تخصصی تبلیغ نوین ابراز داشت: حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی مرتبط با طلاب نظیر سازمان تبلیغات اسلامی باید نسبت به مسأله آموزش رسانه ای طلاب و فراگیری سواد رسانه ای توسط طلاب و روحانیان اهتمام ویژه بورزند.
وی بیان کرد: بی شک با رشد و توسعه مباحث فقهی و اخلاقی در زمینه مسائل رسانه ای در سالهای آینده شاهد رشد کمی و کیفی مسأله اخلاق در حوزه رسانه خواهیم بود.
حجت الاسلام اسماعیلی تاکید کرد: حوزه علمیه در رأس تمامی نهادهای فرهنگی باید پرچمدار امر آموزش باشد و سواد رسانه ای را به عنوان یکی از دروس مهم و ضروری در سالهای اول حوزه علمیه به طلاب و روحانیان ارائه دهد./202/851/ب1