۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۷۷۳۹۸
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

سبک زندگی شهدا باید در جامعه ما جریان داشته باشد

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل گفت: سبک زندگي شهدا بايد در متن زندگي ما جريان يابد و لحظه اي از آنان غافل نشويم.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي امام جمعه آران و بيدگل صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاري يادواره شهداي روحاني در اين شهرستان گفت: شهداي روحاني، شرف جهاد را با فضيلت علم به هم آميخته اند و مصداق عالم عامل شدند.

وي افزود: به برکت اين يادواره، فرصتي به وجودآمده تا پيرامون ارزش هاي دفاع مقدس، نقش و جايگاه روحانيت در هشت سال دفاع مقدس و ضرورت تکريم و بزرگداشت حماسه خطير سربازان و سرداران گمنام امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف در اين عرصه سخني به ميان آيد به ويژه آن که شأنيت و موضوعيت آن شهدا و مقوله مقدس شهادت باشد.

اين رزمنده دفاع مقدس، به نقش روحانيان پيرو خط ولايت در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: گواه اين موضوع، خيل شهداي روحاني است که در مقايسه با ساير اقشار بيشترين آمار را دارد.

حجت الاسلام موسوي در ادامه اظهار داشت: نقش روحانيت در بسيج مردمي، دفاع از دين و مرز و بوم، پاسداري از معنويت، پايبندي به احکام شرعي ودين مداري آنها در جبهه ها، تقويت روحيه رزمندگان، ولايت پذيري و اطاعت محوري و برپايي نماز جمعه وجماعات بي بديلي بود.

وي شهيدان روحاني را مصداق افرادي دانست که هم مداد علما و هم دماء شهدا را از آن خود کردند دانست و افزود: ثبات و امنيت نظام جمهوري اسلامي و آرامش کشور مديون شهدا و ايثارگراني است که با بهره گيري از فرهنگ غني ايثار و شهادت در راه مکتب و ميهن اسلامي خود جانفشاني کردند و فضاي عرفاني جامعه ما مرهون دم مسيحايي آنان است.

رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان آران و بيدگل، اين تبرک و تقدس را از حسن تبعيت و دلدادگي به مقام ولايت خواند و تصريح کرد: سبک زندگي اين شهدا بايد در متن زندگي ما جريان يابد ولحظه اي از آنان غافل نشويم.

حجت الاسلام موسوي، يادواره شهداي روحاني را فرصتي مغتنم براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت دانست و افزود: جوانان و نوجوانان و طلاب در اين يادواره ها خود را از شور نام و ياد شهدا به شعور مرام و عقايد آنان تعالي دهند وشهدا شناسي را در دستور کار خود قرار داده و به گونه اي زندگي کنند که آنها زيستند.

وي با تقدير از برگزار کنندگان يادواره شهداي روحاني گفت: مطالعه وصيت نامه، زندگي نامه و خاطرات شهدا مقدمه تعالي اخلاق و معارف ديني آحاد جوانان و نوجوانان است و جامعه از اين سرمايه گران سنگ الهي سعادت و سلامت ديني خويش را ضمانت کند.

لازم به ذكر است، يادواره شهداي روحاني شهرستان آران و بيدگل، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، به همت کميته قرآن، مساجد و تشکل هاي ديني مردمي و با همکاري حوزه هاي علميه، سپاه و پايگاه بسيج طلاب، روز سه شنبه 12 بهمن ساعت 18 در مصلاي نماز جمعه آران و بيدگل برگزار خواهد مي شود./203/1307/ب1

ارسال نظرات