۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۷۷۴۷۵

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان شمالی

برپایی کارگاه آموزشی مدیریت اسلامی در حوزه علمیه خراسان شمالی، اعزام طلاب به اردوی زیارتی و فرهنگی قم و برگزاری دوره دانش‌افزایی ادبیات عرب در اسفراین عناوین برخی از اخبار کوتاه حوزوی این استان است.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت اسلامی در حوزه علمیه استان خبر داد و اظهار داشت: دوره آموزشی مدیریت اسلامی ویژه مدیران و مسئولان آموزش مدارس علمیه خواهران و برادران استان برگزار شد.

وی افزود: این دوره آموزشی با سخنرانی حجت‌الاسلام مسلم داوودنژاد، استاد حوزه و دانشگاه و نویسنده، مشاور و کارشناس خانواده برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: دوره آموزشی مذکور با هدف آشنایی مدیران و مسؤولان آموزش مدارس علمیه استان خراسان شمالی با شیوه‌های مدیریت اسلامی برنامه‌ریزی شده بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی آشنایی بیشتر مسئولان مدارس علمیه با اصول مدیریت اسلامی در عرصه تربیت طلبه مطلوب اداره حوزه علمیه بر پایه دستورات دینی، قرار داشتن معنویت و خودسازی در اولویت اول نظام آموزشی حوزه علمیه، شناسایی نیازهای اساسی جامعه و تربیت طلاب متناسب با این نیازها و ... را ازجمله مباحثی ذکر کرد که در این کارگاه آموزشی مطرح شده است.

اعزام طلاب خراسان شمالی به اردوی زیارتی و فرهنگی قم

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ۴۵ نفر از طلاب برادر حوزه علمیه استان به اردوی زیارتی، آموزشی و فرهنگی قم اعزام شدند.

وی اظهار داشت: این تعداد از طلاب برادر حوزه علمیه استان با یک دستگاه اتوبوس به اردوی زیارتی حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران قم اعزام شدند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با بیان اینکه مدت این اردوی زیارتی و فرهنگی 2 روز بود که برنامه‌های متنوع فرهنگی در مدت حضور در قم برای آنان پیش‌بینی‌شده بود، ادامه داد: همچنین در مدت اقامت طلاب در قم چهار کارگاه آموزشی با موضوع حوزه انقلابی، آشنایی راهکارهای حوزه انقلابی و آسیب‌های انقلابی نماندن حوزه‌ها برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب اعزامی از خراسان شمالی به این اردوی زیارتی، آموزشی و فرهنگی همچنین با اساتید و علمای بزرگ حوزه‌های علمیه کشور دیدار داشتند.

برگزاری دوره دانش‌افزایی ادبیات عرب در اسفراین

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری دوره دانش‌افزایی ادبیات عرب با شرکت طلاب شهرستان اسفراین خبر داد و گفت: دوره دانش‌افزایی ادبیات عرب ویژه طلاب مدارس علمیه امام موسی کاظم (ع) و ولیعصر (عج) در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) اسفراین برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این دوره را افزایش سطح معلومات طلاب و تقویت بنیه علمی ایشان بیان کرد و افزود: این دوره به مدت 2 روز، با حضور 50 نفر از طلاب با استفاده از اساتید محترم در 2 رشته نحو و صرف، به‌صورت کاربردی در مدرسه علمیه ولیعصر (عج) اسفراین برگزار شد.

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به سطح مطلوب علمي متون ارائه شده در دوره، خاطرنشان کرد: در صورت موفقيت طلاب در اين دوره، به مدارس پیشنهاد داده می‌شود تا از این طلاب در سال‌های آتی، به‌عنوان استادیار استفاده کنند.

ضرورت توجه بیشتر به نماز جماعت و اول وقت

حجت‌الاسلام امید رحمانی، کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نماز اساس و پایه دین مبین اسلام است که باید جایگاه و اهمیت این فریضه الهی بیش از پیش در جامعه اسلامی تبیین شود.

وی اظهار داشت: نماز انسان را در عالمي از معنويت و روحانيت فرو می‌برد و این عمل عبادی پيوندهاي ايماني فرد را با خدا چنان محكم می‌سازد كه آلودگی‌ها و آثار گناه را از دل و جان او پاک می‌کند.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه هر چه گرفتاری داریم به دلیل غفلت از نماز است، افزود: طبق فرموده پیامبر اسلام (ص) که نماز را نور چشم خود می‌داند، باید در محیط کار، محیط زندگی، مدارس و دانشگاه‌ها به اهمیت نماز پرداخته شود و همواره برای این معروف مهم و احیا و ترویج آن بیش از پیش تلاش کنیم./9314/303/ب2

ارسال نظرات