۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۷۷۸۳۰
رییس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی:

استقلال فرهنگی و اقتصادی نیازمند فرهنگ‌سازی است

رییس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: درباره استقلال فرهنگی و اقتصادی باید فرهنگ‌سازی و گفتمان صورت گیرد که این مساله در درازمدت امکان پذیر است.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی رییس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره علت عدم استقلال فرهنگی کشورمان با وجود رسیدن به استقلال سیاسی، گفت: انقلاب اسلامی ایران میراث‌دار حکومت 2500 ساله پادشاهان ظالمی بود که در این کشور ریشه دوانده بود.

وی افزود: استبداد و استکبار با رسوخ در ابعاد مختلف جامعه همه چیز ما را فلج کرده بود، بنابراین طبیعی است که بعد از انقلاب برای نجات از بسیاری مشکلات باید فرهنگ‌سازی شود که در مدت زمان کوتاه امکان‌پذیر نیست.

رییس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: ما یک شبه نمی‌توانیم به مقصد برسیم، حضرت امام راحل می‌فرمودند که کار فرهنگی گاهی 20 سال خون دل می‌خواهد تا یک بخشی از آن به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام سلیمانی عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که اساساً کار فرهنگی یک کار تدریجی است و با دستورالعمل، بخش‌نامه و مسائلی از این قبیل به ثمر نمی‌رسد بلکه جامعه باید آمادگی لازم را داشته باشد.

وی درباره آنچه سبب استقلال اقتصادی کشورمان می‌شود، اظهار داشت: در موضوع اقتصاد مقاومتی با وجود رهنمودهای زیبای رهبر معظم انقلاب هنوز ما نتوانسته‌ایم گام‌های جامع و کاملی برداریم چراکه نیاز به گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی است.

رییس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: به عنوان مثال باید بررسی کنیم که ما ایرانی‌ها در زندگی فردی و جمعی تا چه میزان از اسراف پرهیز می‌کنیم، بسیاری از اهداف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیاز به برنامه‌ریزی درست و فرهنگ‌سازی دارد که مردم آمادگی پذیرش آن را داشته باشند.

حجت‌الاسلام سلیمانی ادامه داد: برنامه‌ریزی درست، همه جانبه و فرهنگ‌سازی در هر زمینه نیاز به زمان و حوصله دارد، زمانی حضرت امام (ره) از بسیج 20 ملیونی یاد کردند آن موقع بسیاری تعجب کردند که چگونه 20 ملیون بسیجی در کشور داشته باشیم، اما به لطف الهی و به مرور با یک برنامه‌ریزی حساب شده امروز در همه اقشار از دانشگاه تا کارگران کارخانه، مدارس و بسیاری مراکز و سازمان‌ها نیروهای بسیجی وجود دارد.

وی بیان داشت: در فرهنگ‌سازی آنچه اهمیت دارد گم نکردن هدف است چراکه گاهی فشارهای اقتصادی یا تحریم و مسائلی از این قبیل ممکن است ما را خسته، پشیمان یا مایوس کند بنابراین نباید اجازه دهیم در فرهنگ‌سازی روحیه یاس و ناامیدی، سستی و تنبلی سراغ ما بیاید.

رییس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران به سوی هدفی مقدس در حال حرکت است بنابراین در این مسیر ما نباید از فرهنگ سازی اسلامی خسته شویم، در حقیقت دائما نگاهمان به قله باشد موانع و مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم.

حجت‌الاسلام سلیمانی گفت: یکی از فرماندهان زمان جنگ خدمت امام راحل آمد به ایشان گفتند که من آمده‌ام استعفا بدهم چراکه خیلی خسته شدم، امام فرمودند اگر خسته‌تر از خمینی پیدا کردی استعفایت را می‌پذیرم، ما باید این جمله امام راحل را همواره یادمان باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راه انقلاب نباید احساس خستگی یا ناتوانی کرد این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد، ما باید با پایداری و بیداری این راه نورانی را ادامه دهیم./302/807/ب1

ارسال نظرات