۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۷۸۳۶۵
مسؤول سازمان بسیج طلاب مطرح کرد؛

نقش محوری روحانیت در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور نقش روحانیت را در شکل گیری، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی تعیین کننده و محوری خواند.
حجت الاسلام محمود محمدی‌ شاهرودی

حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: سه عامل اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشت که دست به دست هم داده و باعث شکل گیری نظام اسلامی شدند که در این سه عامل روحانیت نقش اساسی را ایفا کرد.

وی افزود: رهبری الهی امام راحل(ره)، ایمان، معنویت و اطاعت مردم از امام خمینی(ره) و حضور ملت در صحنه های مختلف سه عامل پیروزی بودند که همین عوامل نیز باعث ماندگاری، استمرار و بقای انقلاب هستند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تصریح کرد: امام به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، کسی بود که در حوزه و حجره های مدارس علمیه و در مکتب امام صادق(ع) رشد کرده و فرزند حوزه بود و استمرار این رهبری نیز توسط خلف صالح امام راحل(ره)، حضرت امام خامنه ای اتفاق افتاده است.

وی ایمان و باور مردم را به عنوان دومین عامل پیروزی انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: ایمان و باور مردم به الهی بودن و اسلامی بودن نهضت عاملی بود که سبب شد این مردم پای انقلاب مانده و پرچمدار بصیرت و معنویت شوند و در این انقلابی که از مساجد آغاز شد، روحانیت نقش محوری را در تقویت بعد معنوی مردم برعهده داشتند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی تأکید کرد: حضور مردم در صحنه و مبارزه با نظام تا بن دندان مسلح، عامل دیگری بود که سبب پیروزی انقلاب شد که روحانیت در فراخوان و تقویت بعد ایمانی این مردم و همچنین آوردن آنها به صحنه مقابله با رژیم ستمشاهی، نقش اول را ایفا کردند.

وی افزود: حضور روحانیت در دفاع مقدس هم حضوری تعیین کننده بود و در فتوحات مختلف و همچنین تبیین مقدس بودن دفاع از کیان ارزشی نظام، این روحانیت بودند که نقش محوری برعهده داشتند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تبیین آرمان های انقلاب را از دیگر فعالیت های روحانیت خواند و تصریح کرد: در بقا، تثبیت و استمرار نظام اسلامی روحانیت نقش محوری داشته است و بصیرت دهی، آگاهی بخشی و دعوت مردم به تبعیت عملی از ولایت فقیه با زبان های مختلف از عرصه هایی است که روحانیت حضور فعالی دارد.

وی افزود: تقویت بنیه های دینی از موضوعاتی است که نیاز امروز جامعه است و طلاب در همه زمینه ها مانند هنر، نویسندگی، مبلغ، امام جماعت، امام جمعه یک هدف دارند و آن هم حفظ و تقویت بنیه های دینی و ارزشی انقلاب است.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن تمام تلاش خود را بر این گذاشته تا عوامل ماندگاری انقلاب را تضعیف کند و در این میان رسالت روحانیت، اساتید حوزه و طلاب بسیجی این است که با تمام وجود تلاش کنند که عوامل ماندگاری انقلاب تقویت شود./872/ت302/ج

ارسال نظرات