۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۷۸۶۳۴
14 اسفندماه؛

برگزیدگان جشنواره مقالات علمی محمد بن خلیلان در آذربایجان‌غربی تجلیل می شوند

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان‌ غربی گفت: مراسم اختتامیه جشنواره مقالات علمی محمد بن خلیلان به منظور تجلیل از پدیدآورندگان برترین آثار 14 اسفندماه برگزار می شود.
جشنواره مقالات علمی محمد بن خلیلان

جواد علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برگزاری جشنواره مقالات علمی محمد بن خلیلان در استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: جشنواره مقالات علمی محمد بن خلیلان در راستای فراهم کردن بسترهای لازم برای برگزاری جشنواره استانی علامه حلی اجرا می‌شود که با اسقبال چشمگیر طلاب حوزه های علمیه خواهران و برادران استان رو به رو شده است.

وی گفت: بیش از690 اثر در قالب مقاله، کتاب، پایان نامه و تحقیق پایانی از سوی طلاب حوزه های علمیه برادران و خواهران به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که ضمن شرکت در جشنواره محمد بن خلیلان به مرحله کشوری جشنواره علامه حلی ارسال می شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان‌غربی با اشاره به راهیابی بیش از 450 مقاله به مرحله ارزیابی تفصیلی، اظهار داشت: از مقالات راه یافته به مرحله ارزیابی تفصیلی 229 اثر از سوی طلاب حوزه‌های علمیه برادران و 222 اثر از سوی طلبه‌های حوزه‌های علمیه خواهران استان تهیه و تنظیم شده است.

علیزاده گفت: آثار ارسالی از حوزه‌های علمیه برادران بیشتر مقاله و آثار ارسالی از سوی طلاب خواهر پایان‌نامه و تحقیق پایانی است.

وی افزود: آثار ارسالی به جشنواره مقالات علمی محمد بن خلیلان در دو بخش عمومی شامل موضوعات تفسیر علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه کلام(قدیم و جدید)، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات و علوم انسانی مرتبط با حوزه دین و بخش ویژه با محوریت مهدویت؛ فرصت‌ها و آسیب‌ها، مذاهب و فرق اسلامی و بایدهای حوزه انقلابی نگاشته شده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان‌غربی افزود: 20 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه قم، آذربایجان‌غربی و بناب ارزیابی مقالات علمی جشنواره محمد  بن خلیلان را بر عهده دارند./936/302/ب2

ارسال نظرات